“Mutluluk zamanı bir sözcük değil mi? Diğerleri bu hakka sahip, bunu kullanıyorlar, bundan yoksun bırakmıyorlar kendilerini. Bu onları daha mutlu ediyor, gururlarını şişirdikçe şişiriyor. Biz de kendi sansürümüz içinde sıkıştırılmış ,cılızlaştırılmış haldeyiz.”
Kitaba kurgu sanıp okumaya başladım fakat okudukça anladım ki bu bir kurgu değil yazar Philippe’nin aşkını ve hayatını okuyoruz okurken kesinlikle fazlasıyla etkilendim hele ki kitabın sonlarına doğru etkilenmemek elde değil bu denli yaşanmış şeylerin gerçek olması okuru ayrı bir duygulara sokuyor “kendi sansürümüz içinde sıkıştırılmış haldeyiz” eğer gerçekten gerçek bir aşk hikayesi okumak istiyorsanızsa kesinlikle tavsiyemdir
Thomas ve Philippe 1984 yıllarında lise öğrencileridir ve bu ikilinin toplum baskısına karşı gizli ve “yasak” aşklarını sürdürmesini okuyoruz Philippe kendini gizlemeden tüm benliğiyle hedeflerin ortası olmuşken kendisini herkesten gizleyen Thomas’ın aşkını okuyoruz okurken Thomas karakterine öfkelendiğim kısımlar türü sevenler için kesinlikle tavsiyemdir…