Pierre Bourdieu sözleri ve alıntılarını, Pierre Bourdieu kitap alıntılarını, Pierre Bourdieu en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir "buyur edilmiş fikir'' yaydığınızda, bu iş olup bitmiş gibidir; problem
çözülmüştür. İletişim anlıktır, çünkü, bir anlamda, yoktur. Ya da yalnızca görüntüdedir.
Kültürel taksonomilerde erilliğe atfedilen üstünlüğün açıklaması,sembolik mübadele ekonomisinin mantığında, daha kesin olarak da kadınların toplumsal statüsünü, tamamen erkeklerin çıkarlarına uygun biçimde, erkeklerin sembolik sermayelerini yeniden üretmeye adanmış birer mübadele nesnesi olarak belirleyen akrabalık ve evlilik ilişkileri toplumsal inşasında bulunabilir. Levi-Strauss ensest yasağını toplumun kurucu edimi olarak görüyordu, zira bu
erkekler arasında eşit iletişim anlamına gelen bir mübadele zorunluluğu getirmektedir. Bu aynı zamanda, kadınları, kendileri aracılığıyla düzenlenen mübadele ve ittifaklarda özne olmaktan men eden ve onları nesne -hatta eril siyasetin sembolik araçları- konumuna indirgeyen şiddetin yerleşikleşmesiyle de bağlantılıdır: para
misali elden ele gezmek ve bu sayede de erkekler arasındaki ilişkileri kurmak zorunda bırakılarak, kadınlar sembolik ve sosyal sermayenin üretim ve yeniden üretiminin araçları konumuna indirgenmiş
olurlar. Belki de, Levi-Strauss’un tamamen “semiyolojik” bakış açısından muüak kopuş adına, Anne-Marie Dardigna’nın belirttiği gibi, “kadın bedenini, kelimenin tam anlamıyla, değer biçilebilen ve takas edilebilen, tıpkı para gibi erkekler arasında
dolaşıma sokulan bir nesne” haline getiren Sade’ın kadınlarının dolaşımını, Levi-Strauss’un dolaşımının -büyüsünü yitirmiş ve sinik- uç noktası olarak görmek gerekir: parasal mübadelelerin yaygınlaşmasına bağlı büyünün bozulması (ki erotizm de bunun bir veçhesidir) sayesinde mümkün kılınan bu dolaşım, son tahlilde meşru kadınların meşru dolaşımının nasıl bir şiddet üzerine yaslanmakta olduğunu gözönüne serer.