Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Recep Ardoğan

Recep ArdoğanAkideden Kelama yazarı
Yazar
Editör
8.2/10
15 Kişi
96
Okunma
4
Beğeni
1.269
Görüntülenme

Recep Ardoğan Gönderileri

Recep Ardoğan kitaplarını, Recep Ardoğan sözleri ve alıntılarını, Recep Ardoğan yazarlarını, Recep Ardoğan yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Evrende bir nizam ve gaye vardır. Her nizamın bir düzenleyicisi vardır. Evren düzen içerisinde olduğuna göre onunda bir düzenleyicisi vardır. O da yüce Allah'tır...
Bir şey ya vardır ya yoktur. Bir şey aynı anda bir yerde bulunmaz. Olumlu veya olumsuzluk aynı anda bir yerde olmaz. Ya olumludur ya da olumsuzdur.
Reklam
Mutezileye göre rızık; insanın kazandığı ve sahip olduğu mülktür. Haram rızık değildir. Allah'ın haramı kazanmayı ve infak etmeyi emrettiği söylenemez. O halde haram olan bir şey rızık değildir.
Mu'tezile' ve göre rızık, insanın kazandığı ve sahibi olduğu mülktür. Haram, rızık değildir. Allah insana rızkını kazanmasını ve ondan infakta bulunmasını emretmiştir: "Onlar gaybe iman eder, namazı kılar, kendilerine verdiğimiz rızıklardan da Allah için verirler.Allah'ın haram kazanmayı ve infak etmeyi emrettiği söylenemez. O hâlde haram olan bir şey rızık olarak görülemez.
Allah'ın kulunu asla gücünün yetmeyeceği bir yükümlülükle mükellef tutması caiz değildir. Çünkü ama kimseyi bakmakla, kötürüm yürümekle yükümlü kılmak, hikmet dışıdır ve hikmet sahibi Allah'a nispet edilemez. Dolayısıyla yerine getiremeyeceği bir yükümlülükle insani sorumlu tutması, Allah'ın hikmeti açısından düşünülemez.
Allah, insanı yarattığı gibi insan için irade etme isteğini ve fiilde bulunma gücünü yaratmış ve önceden insana vermiştir. İnsanı seçimleri ve fiilleriyle baş başa bırakmıştır. İnsan Allah tarafından yaratılmış ve kendine verilmiş olan bu potansiyellerle, kendi fiillerini gerçekleştirir.
Reklam
Hidayet, herkesin kapısını çalar. Ama bazıları kapıyı açmaz.
Sayfa 150Kitabı okudu
Mu'tezile'ye göre bir varlığın gözle algılanması için belli bir boyuta ve şekle sahip olması, belli bir cihette ve mekanda bulunması, arada bir mesafenin, ışığın bulunması gerekir. Allah tüm bunlardan münezzeh olduğuna göre onun görülebilmesi aklen imkansızdır.
-Tanrı demek, her yönüyle eksiksiz varlık demektir. -Var olma da bir kemal niteliğidir. -O hâlde Tanrı, vardır...
Sonradan var olan her varlık da bir var ediciye ihtiyaç duyar. O halde alem, onu meydana getiren kadim bir varlığa muhtaçtır.
Reklam
Big bang teorisi, evrenin ezeli olmadığını, her şeyin bir enerji dalgalanması ile başladığını ifade etmektedir. Hiçbir şey yokken bu enerji dalgalanması nasıl oluştu? Onun oluşumu için de hadis olmayan diğer bir failin olması gerekir. İşte bu fail Allah'tır.
-Alem hâdistir -Her hâdisin bir muhdisi (varedici bir sebebi) vardır. -O halde alemin de bir muhdisi vardır. Oda Allah'tır...
"Şey" kelimesinin cisim anlamına geldiğini söyleyen Cehm b. Safvan'a göre Allah'a şey denemez.
Müslümanlar ile İslam karşıtları arasındaki ortak esas, akıldır. Naklin delil oluşunu ispatta ve onu anlamada aklın rolü, nazar ve istidlalin yeri göz ardı edilemez.
76 öğeden 46 ile 60 arasındakiler gösteriliyor.