Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Salim Öğüt

Salim ÖğütModern Düşüncenin Kur'an Anlayışı yazarı
Yazar
8.8/10
8 Kişi
38
Okunma
9
Beğeni
1.185
Görüntülenme

Salim Öğüt Sözleri ve Alıntıları

Salim Öğüt sözleri ve alıntılarını, Salim Öğüt kitap alıntılarını, Salim Öğüt en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsan, "taraf" olduğu konularda âdil olamaz...Bu yüzden de bütün hukuk sistemlerinde birinci derecede akrabalar birbirine şahit olamazlar.
Reklam
"Seven sevdiğine itâtkardır” hikmetinde de ifade edildiği üzere, modern insanın, her değer gibi içini boşalttığı için adını çok sık anmadığım sevgi, aslında insanoğlunun en has, en asil, en temiz duygusudur. Gerçek sevgi sevdiğinde fani olmaktır. İlkokul öğrencisi iken sabahları içtiğimiz okul andımızda ”varlığım varlığına armağan olsun”
Sayfa 100Kitabı okudu
’Hülasa insanın müdahil olduğu her konuda ihtilafın bulunması, eşyanın tabiatındandır; engellenemez. Ayrıca engellenmesi de gerekmez. Çünkü ilim, düşünce ve sanat alanlarındaki gelışmeler hep bu ihtilafların sonucudur. Yani Bu durum sadece bir zenginlik sebebidir. Yeter ki liyakat ve ehliyet sahibi olmayan kimseler hadlerini bilsinler ve uzman
Hz. Muhammed (sav) 'in rahle-i tedrisinden geçen bütün Araplar, artık Arap değil Ashap'tır.
Müellif diyor ki: "Bu dönemde ibadetlerle ilgili dikkati çeken şey, sanıldığının aksine ibadetlerin şekli boyutundaki değişiklik de değildir. Zira ibadetlerde önemli olan şekil boyutu değil, amaç boyutudur.”339 Bu söz, ”ibadetlerde amaç boyutunun önemini vurgulamak" için söylendiği takdirde önemli, ama ”şekil boyutunun önemsiz olduğunu vurgulamak” için söylenmesi halinde saçmadır. Hangi ibadet olursa olsun, önce şekil boyutlarıyla vardır ve Hz. Peygamber (s.a.v) bunu çok önemsediğini çeşitli vesilelerle açık seçik belirtmiştir. Nitekim namazını beğenmediği bir bedeviyi (köylüyü) Hz. Peygamber (s.a.v) üç defa uyarmış ve ”Kalk, namazını kıl, çünkü sen namaz kılmış değilsin” demiştir. Yani namazında tadil-i erkâna riayet etmeyen bir kimseyi ”namaz kılmış sayılmazsın” diyerek defalarca ikaz etmiştir. Zaten ilim adamları, fakihler, müftüler, müctehidler, meselenin sadece bu yönünü, yani şekil yönünü görür, eksik veya yanlışların bulunduğunu sadece bu esasa göre söyleyebilirler. Bu duruma göre bir kul, gücü yettiği halde kendisine emredilen şekil şartlarından birini ihlal etse -duruma göreya ibadeti tamamen bâtıl (geçersiz) olur ve iadesi gerekir, ya da sevap ve faziletinden çok şey eksilir. ...
Sayfa 183Kitabı okudu
Reklam
Bana Ankara'daki İlahiyat Fakültesi'nden veyahut İmam-Hatip Okullarından bahsetmeyiniz, rica ederim. Lâik üniversiteye bağlı fakülteler, din âlimi değil , din tenkitçisi yetiştirir. İmam-Hatip mektepleri İslamiyet'in yalnız elemanter bilgilerini öğretmekle kalır. İslamiyet'in yüksek ilimleri, kelâmiyyat ve bedîiyâtı uzun seneler okutulmamak yüzünden bugün hemen hemen yok olmuştur
Sayfa 14
Modern dünya hür olmayı, yani özgürlüğü, bütün içgüdülerin serbest bırakılması olarak anlamakta ve tanımlamaktadır. Buna göre içgüdülerin insanı sürüklediği her istikamete doğru savrulabilmek, özgürlüktür. Başka bir ifade ile salgı bezlerinin emrine amade bir yaşam biçimi özgürlüğün ete kemiğe bürünmüş şeklidir. Ahlaki ve dini telakkide ise hür olmak, yani özgürlük, içgüdülerini dizginleyebilmek, frenleyebilmek, yani kontrol edebilmektir. Bir başka ifade ile salgı bezlerini denetleyebilmektir. Buna göre hür insan şehvetlerine ram olan değil duygularını irade gücüyle sevk ve idare eden insandır.
Hele bir de müellifin: 'Bu noktada Sebe 34/28. ayetteki kâffeten li'n-nâs ibaresine istinaden Hz. Peygamber'in tüm insanlara gönderildiği söylenebilir. Fakat bu bir yorumdur.” Tesbiti yok mu, gerçekten büyük bir pişkinlik örneği gibi gözükmektedir. Allah'ın açık-seçik ifadesini ve ibaresini “yorum” olarak sunmak, kişisel yorumunu da O'nun sarih ifadesinin üzerine çıkarmak ve öylece takdim etmek...
Sayfa 49
56 öğeden 31 ile 40 arasındakiler gösteriliyor.