Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Semra Daşçı

Semra DaşçıDersaadet'te Bir Türk Dostu yazarı
Yazar
9.4/10
5 Kişi
11
Okunma
1
Beğeni
656
Görüntülenme

Semra Daşçı Gönderileri

Semra Daşçı kitaplarını, Semra Daşçı sözleri ve alıntılarını, Semra Daşçı yazarlarını, Semra Daşçı yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Türkler, ülkelerinden ve dinlerinden, modern zamanlarda dünyanın görmediği gibi bir savaş olmaksızın vazgeçmeyecektir.
Doğu'nun Efsunu
"...Üsküdar Çeşmesi kadar güzel bir şeyi resmetmek suç olamazdı. Eğer Doğu'nun bu peri elinden çıkmışa benzer yaratımları tapınma nesneleri olsaydı ben kolayca Müslümanlığa geçebilirdim."
Reklam
"...Daha önce de söylediğim gibi, İstanbul'a resim yapmak için gelmiştim; renklerden keyif almak, renk cümbüşü yaratmak için; dünya üzerinde rakibi olmayan bir mimarinin detaylarını saygılı bir kalemle takip ederek saatlerce oturmak için; Üsküdar'ın tepelerinde güneşin yükselişini ve ışınlarını İstanbul'un büyülü minarelerine dağıtışını seyretmek için ve bir milleti incelemek için ki o milletin eski püskü giysileri renk senfonisidir, gelenekleri ve kayıtları modern zamanların en tatlı şiirleridir..."
Entelektüel Her Şeyle İlgilenir
Francis Hopkinson Smith, mühendislik bürosunda roman yazan, gondolda resim yapan, bir yandan deniz fenerleri inşa ederken diğer yandan dünyanın dört bir yanına seyahat edebilen, eşine az rastlanır bir insandı.
152 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
27 saatte okudu
Bir insan, ait olmadığı ve daha önce hiç görmediği bir kültürü ne kadar sevebilir? Ya da sevebilir mi? 19. yüzyıl entelektüellerinden Francis Hopkinson Smith, bir mühendis olmasına rağmen sahip olduğu sanatsal görü ile İstanbul'u ve halkını diğer Batılı oryantalistlere resmediyor. Venedik ile birlikte sevdiği diğer şehirlerden olan Osmanlı Devleti'nin başşehri İstanbul'u çok canlı bir dil ve tasvir yeteneği ile hikayelerinde ve resimlerinde anlatıyor. Batılı birçok "sözde aydın"ın, "sözde" Ermeni soykırımını savunmasına karşın, tek başına Türkler'i savunan bu aydın, galiba o dönem için bir "dünya vatandaşı" olarak nitelendirilebilir. Kitabın yazarı, kıymetli akademisyen ve sevgili kuzenim Semra Daşcı'nın "Üzerinde çalışmaktan zevk aldığım bir eser." diye nitelendirdiği bu kitabı sanırım birkaç kez daha okuyacağım. Entelektüel bir "dünya vatandaşı" nasıldır, anlamak için.
Dersaadet'te Bir Türk Dostu
Dersaadet'te Bir Türk DostuSemra Daşçı · BİLGE KÜLTÜR SANAT · 20126 okunma
Reklam
152 syf.
10/10 puan verdi
Kitabın konusunu oluşturan Francis Hopkinson Smith Amerika’da çeşitli alanlarda önemli hizmetler vermiş, eğitimli ve seçkin bir ailenin üyesiydi. Kitap 6 bölümden oluşuyor. İlk bölümde Francis Hopkinson Smith’i tanıyoruz. İkinci bölüm mühendislik projelerine ayrılmış. Üçüncü bölümde yazar, dördüncü bölümde ressam kimliğini öğreniyoruz. Beşinci bölümde İstanbul’da geçirdiği günleri, Altıncı bölümde ise Ermeni olayları ile ilgili görüşlerini görüyoruz. Çalışmada bolca arşiv kaynağı kullanılmış. Ayrıca bolca resim ile desteklenmiş. Kendisinin bazı deniz feneri projeleri olduğunu yine kitaptan öğreniyoruz. New York’ta bulunan Özgürlük heykelinin temel inşaatı yine kendisi tarafından yapılmış. Yine kitabın sonuna koyulan eklerde kendisinin yaptığı resimler var, bunlar oldukça canlı ve güzel. Kitabın büyük kısmını İstanbul günleri ve Ermeni olayları hakkında sunduğu görüşleri kaplıyor. Çalışmayı beğendim, yazarın dili sade. İyi okumalar!
Dersaadet'te Bir Türk Dostu
Dersaadet'te Bir Türk DostuSemra Daşçı · BİLGE KÜLTÜR SANAT · 20126 okunma
216 syf.
·
Puan vermedi
·
2 saatte okudu
Daha önce "İzmir'de Oryantalist Ressamlar" adlı çalışmasını okuduğum yazarın bir diğer kitabı olan "Avrupa Resminde Çocuk İmgesi" adlı eserini de beğenerek okudum. Konu olarak "çocuk" ve mekân olarak "Avrupa" esas alınınca, aklıma ilk gelen, her nedense "Çocuk İsa ve Meryem" figürleri oldu. Üstelik kitabı okumadan. Yazar da kitap boyunca, özellikle ikinci bölümde bu figürlere sıkça yer vermiş. Kitabın sonunda, anlatımı destekleyen görsellere ait listenin konulması da tablolar ve resimler hakkında bilgi edinmek isteyenlere bir kaynak niteliğinde.
Avrupa Resminde Çocuk İmgesi
Avrupa Resminde Çocuk İmgesiSemra Daşçı · Bağlam Yayıncılık · 20084 okunma
"...Seyahat ederken her şeyi o ülkenin geleneğine uygun olarak yapmak kuralımdır, ki insan görmek ve öğrenmek için seyahat eder.. "
Arşidük Ferdinand Maximilian'ın İzmir Güncesi'ndenKitabı okudu
Batılıya Göre Çerkes
"...Asil özellikleri vardı; güzel kavisli kaşları, melankolik bir ifadeyle bakan uzun, badem biçimli gözleri, düz bir Doğulu burnu, hassas, geniş bir ağzı. Cildi solgun ve biraz da bronzlaşmıştı. Endamı zarif ve güzeldi; kahverengi saçlarını altın renkli bir file ile kaplamaktaydı ve buna etrafında peri gibi kıvrımlarla sarkmakta olan ince bir örtü tutturulmuştu. Giysinin üst kısmı ile etekleri farklı bir Doğu kumaşındandı; böylece o bu gri renkli denizin ortasında tek ışık lekesiydi..."
Reklam
Ferdinand Maximilianın Gözünden İzmir
"...Küçük Asya'da, Osmanlı İmparatorluğu'ndaki ilk sabah, neşeyle bize gülümsüyordu. Doğu, zenginliği, bitki örtüsü, duyulara hitap eden binlerce göz kamaştırıcı cazibesi ile önümüzde uzanmakta..."
Smyrna... İzmir... Küçük Asya'nın incisi, Levant'ın yıldızı... Gezginlerin hayranlıkla söz ettikleri, bir Doğu kenti beklerken bir masal kentiyle karşılaştıkları, ünü dillere dolaşan bir kent. Gezginlerin anılarında, sanatçıların tablolarında kendine yer bulmuş ayrıcalıklı bir kent.
220 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
23 saatte okudu
Ege Üniversitesi Sanat Tarihi bölümü ABD Başkanı ve öğretim üyesi Prof.Dr. Semra Daşcı'nın bu kitabına, şanslıyım ki, birçok kimseden önce sahip oldum. Büyük bir incelik göstererek adıma imzalayıp gönderdiği kitabı, zevkle okudum. İzmir'i, görmeden sevdiğim şehri, bu kez 19. yüzyıl oryantalist (doğu bilimci) ressamlar, seyyahlar, sanatçılar ve aristokratların gözüyle ele alan yazar, kitabın neredeyse her sayfasında onların izlenimlerinden ortaya çıkan,seyahatnamelere, resimlere, eskizlere, gravürlere yer vermiş. Kitabı 5 bölüme (Tarih İçinde İzmir, Oryantalizm... Doğuya Bakmak, Resimlerin Tanıklığı, Izmir'de Oryantalistler, Görmeden İzmir) ayıran yazar, her bölümde bize İzmir ile alâkalı şaşırtıcı bilgiler de veriyor. Akademik anlamda Sanat Tarihi ile ilgilenenler için güzel bir kitap olsa da ne yalan söyleyeyim, kitabı edinmeden, biraz endişeye kapıldım. Oryantalizm ve İzmir hakkında bildiklerim, Sanat Tarihi gibi derin bir okyanusta yüzmek için yeterli olacak mıydı? Bu konuda yazar ile yaptığım görüşme, beni rahatlattı, zira ben kitabı, bir Sanat Tarihi sözlüğü edinerek okumak düşüncesindeydim. İyi ki de edinmedim, çünkü bu zevkli okuma süresinden mahrum kalacaktım. Ayrıca kitabın, İzmir'in kurtuluşunun 100. yılında İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yayına hazırlanması büyük bir incelik. İzmir'i seven herkese iyi okumalar!
İzmir'de Oryantalist Ressamlar
İzmir'de Oryantalist RessamlarSemra Daşçı · Berke Ofset · 20221 okunma
152 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
İstanbul’un sevdalılarından biri, bir Türk dostu o… Amerika Birleşik Devletleri’ne kuşaklar boyu önemli hizmetlerde bulunmuş seçkin bir aileden gelen Francis Hopkinson Smith,yazar, ressam, mühendis ve gezgin kimlikleri ile bu başarı zincirinde önemli bir halka olmuştur.Smith, defalarca geldiği İstanbul’a dair izlenimlerine, Osmanlı’ya duyduğu içten sevgi ve dostluğa, kendi kaleme aldığı öykülerinde, yaptığı resimlerde ve gazete röportajlarında geniş yer vermiştir. Gerek kalemiyle, gerekse fırçasıyla Osmanlı dünyasını bu kadar incelikle ve zenginlikle anlatan sanatçı, o sırada hareketli günlerini yaşayan Ermeni olaylarında Osmanlı’nın yanında yer alarak tüm şiddetli tepkilere rağmen doğruluğuna inandıklarını dile getirmekten hiç vazgeçmemiştir. Arşiv belgeleri ve solmuş gazete sayfaları arasından çekip çıkarılan bu çalışma, Francis Hopkinson Smith’in yaşamını ve eserlerini bir araya getirmekte, daha da önemlisi ihmal edilmiş gerçek bir dostu tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersaadet'te Bir Türk Dostu
Dersaadet'te Bir Türk DostuSemra Daşçı · BİLGE KÜLTÜR SANAT · 20126 okunma
152 syf.
10/10 puan verdi
Der Saadet (Saadet Kapısı), İstanbul'un alternatif bir ismiydi. Clarence Streit'tan sonra bir Türk dostu daha, Francis Hopkinson Smith, bu kapıdan girmeye niyet etti. Bir ressam, mühendis, yazar, gezgin olan Smith: "İstanbul'a gelmemde tek bir amaç vardı, resim yapmak." demişti. İçinde ayrı bir derinlik bulduğu Doğu'yu (camileri, çeşmeleri, manzaraları) resmetmek isterken bazen etrafına meraklı halk toplandı, sıra sıra da zorluklarla karşılaştı. Sonunda geriye İstanbul'un insanlarıyla hoş münasebeti, sokaklarında güzel anıları ve çizdiği resimler kaldı. Araştırmalarıyla bize bu hikâyeyi kazandıran Semra Daşçı'ya da ayrıca teşekkür etmek gerek.
Dersaadet'te Bir Türk Dostu
Dersaadet'te Bir Türk DostuSemra Daşçı · BİLGE KÜLTÜR SANAT · 20126 okunma