Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Süleyman el-Ulvan

Süleyman el-Ulvanİslamı Bozan Hususlar yazarı
Yazar
10.0/10
5 Kişi
83
Okunma
31
Beğeni
4.967
Görüntülenme

Hakkında

Hayatı: 1969'da 9 erkek çocuğu olacak olan babasının 4. büyük oğlu olarak Suudi Arabistan'ın Kasım ilinin merkezi Bureyde'de doğan el Ulvan, küçük yaşlardan itibaren dini alanda eğitim gördü. Bureyde, Riyad'ın Kuzeybatısında yer alan, Irak ve Necd'den Hicaz'a giden yolların kavşak noktası olması ve sahip olduğu tarım potansiyeli nedeniyle tarihden bu yana dikkat çekmiş, ülke içerisindeki Küresel Cihad yanlılarının Suudi rejimine karşı yürüttüğü muhalefetin 1990'lı yıllardan beri merkezi olarak görülen bir şehirdir. 14 yaşında iken ülkedeki örgün eğitim sistemini bırakarak dini alanda daha faydalı bulduğu din bilginlerinden özel eğitimler alma ve sistematik ders halkalarına katılma şeklinde eğitimini sürdüren, o yıllardan itibaren hafızası, zekası, anlayış kapasitesi ile çevresinde büyük hayret uyandıran ve bir dahi olarak görülen el Ulvan, dini eğitiminin ilk yıllarında Kur'an-ı Kerim'in yanı sıra Kütüb-i Sitteyi (6 hadis kitabı: Buhari ve Müslim'in Sahihleri, Ebu Davud, Tirmizi, Nesai ve İbn Mace'nin Sünenleri) hadis metinleri ve senedleriyle (sened: bir hadisin metnini birbirine aktaran şahısların listesi) ezberledi. İlerleyen senelerde Kütüb-i Tis'a (Dokuz hadis kitabı, Kütüb-i Sitte'ye ek olarak Ahmed bin Hanbel'in Müsnedi, Darimi'nin Süneni, Malik'in Muvatta'sı) ezberini hadis metinleri ve senedleri ile tamamlayarak asırlardır görülmemiş bir hadis ezberine ulaştı ve 1990'ların başından itibaren hadis alanında dünyanın en büyük otoritesi olarak görülmeye başlandı. el-Ulvan ayrıca dini alanda ansiklopedik kaynak olarak görülen çok sayıda dini eseri de ezberledi. O yıllarda iken edindiği prensiple kendisine sorulan dini konularla ilgili naklettiği hadislerin tümünün bütün geliş yolları, senedleri, hadisçilerin meşhurlarının hadis hakkındaki değerlendirmelerini naklederek aktaran el Ulvan'ın, bu çok geniş bir hafıza ve ezberleme gücü gerektiren prensibiyle dünyada tek olduğu bildirilmektedir. Bureyde'de iken çok genç yaşlarında Cuma günleri hariç haftanın diğer günlerinde sabah, öğlen ve akşam namazlarından sonra ders vermeye başlayan, bir yandan da eğitimini sürdüren Ulvan'a ilerleyen yıllarda o günlerde ne kadar ders çalıştığı sorulduğunda "15 saat çalışıyordum" cevabını vermiştir. 1990-92 yılları arasında hadis alanındaki akademik çalışmaları için Medine'de bulunan ve Medine'deki hadisçilerle yoğun bir şekilde çalışmalarını sürdüren Ulvan 1992'de Medine'nin en büyük hadisçisi olarak kabul edilen Hammad el-Ensari'den (1924-1997) tüm akademik çalışmalarıyla ilgili icazet aldı. 1992'de 23 yaşındayken Medine'den Bureyde'ye dönen el Ulvan bu şehirde imamlık yaptığı mescidi aynı zamanda bir davet ve akademik çalışmalar merkezine dönüştürmüş, 1992'den itibaren, 1980'li yılların sonlarında Ulvan'ı tanıyıp seven hemşerileri Bureydelilerin ötesinde yıllar içerisinde önce çevre illerde daha sonra Arabistan genelinde, sonrasında ise ululslararası çapta üne kavuşmuştu. Bu dönem ondan ders alan çok sayıda isim daha sonra Arabistan içerisinde ve dışarısında cihat hareketleri saflarında yer almıştı. Örneğin geçtiğimiz Aralık ayında Veziristan'da insansız hava aracı saldrısında hayatını kaybeden, Afgan Cihadı'nın önde gelen isimlerinden Halid el-Huseynan'ın (1966-) Ulvan'ın bu yıllardaki derslerine katıldığı ve Ulvan'ın Huseynan üzerinde ideolojik olarak da büyük etkiye sahip olduğu biliniyordu. Başarıları nedeniyle 1990'lı yılların başından itibaren dini akademik çevrelerde büyük bir sevgi ve saygı kazanan el-Ulvan hakkında Arabistan'ın bir diğer ünlü rejim muhalifi din bilgini ve aynı zamanda el-Ulvan'ın dini eğitiminde ilk hocalarından olan Hamud bin Ukla eş-Şuaybi 1995'te, "Çok sayıda ilim ehli ile bir arada bulundum ama ben hayatım boyunca Süleyman el-Ulvan kadar üstün anlayış, hafıza ve derin bilgi sahibi bir kimseyi görmedim" demiştir. Yine Suudi rejimine eleştirileri olmakla birlikte açıktan muhalif bir tavır takınmayan Muhammed bin Salih el-Useymin (1929-2001) imamlık yaptığı ve ders verdiği mescidinin bulunduğu, aynı zamanda doğrum yeri olan ve Bureyde'den kuş uçuşu 25 km uzaklıktaki Uneyze'de, kendisine Ulvan hakkında gelen olumlu bilgiler üzerine 1995 yılı başlarında telefonla kendisine ulaşarak fıkhi bazı meseleleri ona danışarak bir nevi imtihan eder. Ulvan'ın cevaplarına hayran kalan el-Useymin, "Bureyde'deki 26 yaşındaki genç dahi alim" efsanesine hak verir ve Ulvan ile temasını sıkılaştırır. Bu dönemde el-Useymin'in hadis senedleri ve metinleri hakkındaki tüm sorularında sadece Ulvan'a danıştığı, Ulvan'ın bilgisi ile yetindiği Useymin ve Ulvan'a yakın kaynaklarca teyid edilmektedir. Yine 1995 yılı içerisinde, Useymin birinci baskısını yapan ünlü eseri el-Kavl-ul Mufid ala Kitabu-t Tevhid (Tevhid Kitabı üzerine Faydalı Söz) isimli eserini el Ulvan'a ulaştırarak ondan kitabu inceleyip tetkik etmesini, eleştirilerini kendisine bildirmesini ister. El Ulvan, Useymin'e kitabı beğendiğini, kitapta 30 yere not düşerek mülahazalarını belirttiğini, bu kısımların kendisinin belirttiği yönde değiştirilmesini daha faydalı bulduğunu belirtir. Useymin, el Ulvan'ın mülahazalarının tümünü haklı bulur ve kitap 2. baskısından itibaren el Ulvan'ın tetkikinden ve düzeltmesinden geçmiş olarak basılır. Useymin'in de üniversite de hocası olan Hamud bin Ukla eş-Şuaybi gibi Ulvan hakkında hafıza, anlayış ve bilgide onun gibisini görmediğini söylediği belirtilmektedir. Ulvan'ın kısa sürede Bureyde merkezli yayılan ve geniş çevreleri etkisi altına alınan faaliyetleri, kökeni 1990 Körfez Krizi'ne dayanan, 1994'den itibaren yoğunlaşan Suudi rejiminin ülke içerisindeki İslami muhalefeti hedef alan baskılarının 1996'dan itibaren "Şuaybi ekolü" olarak isimlendirilen ve eş-Şuaybi etrafına kenetlenen rejim karşıtı İslami muhalefete dahil olan Ulvan'ı da hedef alması hiç bir çevre için şaşırtıcı olmayacaktı.
Tam adı:
Süleyman bin Nâsır el-Ulvân
Unvan:
İslâm Âlimi
Doğum:
Suudî Arabistan, Kasım 1969

Okurlar

31 okur beğendi.
83 okur okudu.
10 okur okuyor.
49 okur okuyacak.
1 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Duadan Sonra Elleri Yüze Sürmenin Hükmü Nedir?
Soru: Duadan sonra elleri yüze sürmenin hükmü nedir? Cevap: İster kunutta olsun, isterse de kunut dışında olsun fark etmez bunun bir aslı yoktur. Çünkü bu hususta ne Nebî'den (aleyhis ne de sahabeden (radıyallahu anhum) bir hadis sabit olmamıştır. Evet bu hususta birtakım rivayetler vardır. Ancak Rasûlullah'tan (aleyhis aktarılan bu tarz rivayetlerin hepsi illetlidir ve münkerdir. Hatta İmam Abdullah b. el-Mübarek (rahimehullah) ellerini yüzüne süren kimse hakkında şöyle demiştir: "Bu cahildir! Cahildir! Cahildir!" çünkü bunun bir aslı yoktur ve Nebî'den (aleyhisselam) bu hususta bir şey sabit olmamıştır. Şeyhul İslam İbn Teymiyye'ye Fetâva'sının Namaz Kitabı kısmında duadan sonra ellerini yüzüne süren kimse hakkında sorulmuştur. Dedi ki: "Bu hususta hadisler varid olmuştur, ama onlardan hiçbiri sahih değildir. Böyle bir amel meşru sayılamaz."
Hidayeti istiyorsan Kur'an-ı tedebbür et! İlim, Ku-ân'ın tedebbürün (gölgesi) altındadır...
Reklam
Liderlere sövenler hapislere sürülür, Allah'a sövmede ise insanlar hürdür! Allah'a şikâyet ediyorum; biz öyle evlerdeyiz ki, Bu evlerin aslanlarına köpekler hükmetmektedir! Hevalarının yolunda oturmuş tâğûtlar ve Krallar, Her ne kadar zaman uzasa da elbet helâk olacaklar!
Sayfa 76 - Minber YayınlarıKitabı okudu
Vakit, kılıç gibidir. Sen onu kesmezsen o seni keser... Nefsin sana kötülüğü emreder. Sen onu Allâh'a itaatle meşgul etmezsen o seni şeytana itaatle meşgul eder...
Duadan sonra elleri yüze sürmeye gelince; Ne Peygamber (s.a.v)’dan ne de sahabeden, ne namazda ne de namazın dışında, ne kunutta, ne de bir başka duada, bu konuda herhangi bir sahih hadis yoktur. Avâmın çoğunluğunun yaptığı ve adet edindiği bir hatadır.
الله لا يقبلُ النوافل من مُضيّع الفرائض. الشيخ سليمان العلوان Allah farzları zâyi edenden nâfileleri kabul edecek değildir.
Süleyman el-Ulvan
Süleyman el-Ulvan
KUR'AN'I ŞARKI GİBİ OKUMANIN HÜKMÜ
Aslında insan doğduğu fitrat üzere bu yapılan işin tehlikesini, günah açısından büyüklüğünü ve bu cürümlerin çirkinliğini idrak edebilir. Selim bir fitrat ve temiz bir tevhid bilinci bu şeytani uygulamayı asla kabul edemez. Bütün Müslümanlar, Allah'ın kelamına hürmet gösterilmesi, yüceltilmesi, ayıplardan ve noksanlıklardan korunması
Reklam
Tüm bu haksızlıklar, ihanet ve tuzaklar var olsa da gelecek İslamındır. Geceler ve gündüzler ne kadar uzarsa uzasın sonunda hak baki kalacaktır. Her ne kadar fitneciler fitnelerini yaysa, hainler yüzüstü bırakıp gitse ve karamsarlar kuruntularını dillendirmeye devam etse de bâtıl yok olmaya mahkumdur. Acı meyveleri olgunlaşsa, zayıf kökleri uzasa da, bunca sınırlamalara, engellere ve bıktırıcı şiddete rağmen süphesiz istikbal İslamın olacaktır. Yarın, varolan İslam ümmeti geçmişiyle birleşecek ve yarından sonra İslam ümmeti için büyük yardımlar ve azametli fetihler gerçekleşecektir. Öyle ki, zalim ve kibirli imparatorlukların en büyüklerini hezimete uğratacak, pek çok ülkeye galip gelecek ve o kimseye boyun eğmeyeni karşısında kimsenin duramadığı bir İslam devleti olacaktır. Sancağı tüm sancakların üstüne çıkacaktır. İşte o şerefli sancak yükseldiğinde tüm sancaklar inecek, tüm kuvvetler yok olacak ve zalim her devlet telaşa kapılacaktır. Düşmanlarını o tutuşmuş kaynayan ateşe atacaklar. Çünkü bu azametli sancağın sahipleri, Allah (azze ve celle) tarafından yardım olunmuş, askerleriyle desteklenmiş ve onun tarafından korunmaya alınmıştır
Mecmûu Fetâvâ
Mecmûu Fetâvâ

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
112 syf.
10/10 puan verdi
·
3 günde okudu
Kitap ilk başlarda az ve öz olarak farklı nasihatler içermekte. Hepsinin birbirinden faydalı ve önemli konular olduğunu düşünüyorum. Bu nasihatleri ise hapishanede peçetelere yazıp duvara delik açıp orada gizliyor, yakınları gelince onlara ulaştırıyor. Bu da Şeyh Süleyman b. Nasır el-Ulvan'ın ümmetimiz için hapishanede dahi bir şeyler yapmaya çalışmasını gözler önüne seriyor. Kitabın sonuna doğru ise mahkemeler hakkında bilgi ve bu mahkemelerin neden geçersiz olduğunun sebeplerini anlatıyor. Okuyup faydalanabilmek temennisi ile...
Zindan Notları
Zindan NotlarıSüleyman el-Ulvan · Minber Yayınları · 20226 okunma
96 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Kalp hastalıkları kitabı hakkında incelemem
Elhamdülillah kitabımı bitirdim.. kitabın içeriği ilk başta yazarımızı tanıtıyor. Daha sonra yazdığı eserleri. Ve bu kitap ve diğer kitaplarını hangi şartlar altında yazılmış olduğunu öğrenmiş oluyoruz…. Kitabın içeriği kalp hastalıklarından bahsediyor.. kalbin türleri ;selim Kalp, Ölü Kalp ve içerisinde canlılık unsuru ile ölüm unsuru bulunduran kalp…. Kitap kısa ve öz bir şekilde konuları ayet ve hadislerle âlimlerin yaşamış oldukları olaylarla ve görüşleriyle destekleyerek açıklamış.. beğenerek ve severek okuduğum bir kitap oldu…
Kalp Hastalıkları
Kalp HastalıklarıSüleyman el-Ulvan · Minber Yayınları · 20237 okunma
109 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Özellikle güncel baskısının sonundaki ek kısım mutlak tekfir ile muayyen tekfirin arasını açmak konusunda çok önemli okunması gereken bir bölüm. Allah yazarını esaretten kurtarsın.
İslamı Bozan Hususlar
İslamı Bozan HususlarSüleyman el-Ulvan · Daru'l İmara · 201918 okunma