Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Türk Düşüncesi Dergisi

Türk Düşüncesi DergisiTürk Düşüncesi Dergisi Sayı: 1 dergisi
Dergi
8.5/10
6 Kişi
9
Okunma
3
Beğeni
455
Görüntülenme

Türk Düşüncesi Dergisi Sözleri ve Alıntıları

Türk Düşüncesi Dergisi sözleri ve alıntılarını, Türk Düşüncesi Dergisi kitap alıntılarını, Türk Düşüncesi Dergisi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Anadolu'da siyasi birliğin bozulmasının ardından 13. yüzyılın son demlerinde küçük bir beylik olarak ortaya çıkan Osmanlılar, zamanla sınırlarını Afrika'ya doğru ilerleterek kıtanın ortalarına kadar nüfuz alanını genişletmişti.
İdraki yitirdiğinde bir toplum, suflörün söyleyeceklerine kulak vermek durumunda kalıyor. düşüşlerin muhatapları karşısında suflör, "aslı sert olan kayaları" istediği yöne çevirmeyi kolaylıkla gerçekleştirebiliyor.
Reklam
Gelecek yüksek ahlâk ve manevi inanca sahip, yüksek seviyeli, liyakatli, Türk kimliğine, Türk tarihine ve Türk benliğine sahip kadroların elinde yükselecektir.
Safa'nın yaklaşımı çerçevesinde, mantıktaki zıtlık prensibine göre bir şey aynı zamanda hem var hem de yok olamaz. Ruhsal hayatta, özellikle, düşünce hayatında, bu zıtların "diyalektik bir hareketle kaynaşarak" bir senteze kavuştukları da aydınlanmış bir fikirdir.
Anadolu'yu bir baştan bir başa kilim gibi ören ve bunu yaparken kendileri dışındaki farklı dinsel, kültürel topluluklara saygı duyarak, onların hukukunu gözetip ortak yaşama becerisini kuran pratik, Hoca Ahmet Yesevi'nin öğrettiği bu aşk bilgisinden beslenen erenlerin, abdalların, pirlerin kopuzdan bağlamaya dönüşen enstrümanları sayesinde olmuştur.
Ayağımızı basacak sağlam bir zemin ve merkez olmadan bu coğrafyada tutunmak mümkün değil.
Reklam
Tarihsel bir metafor olan türbelere Türk milleti tarafından önemli bir değer atfedilmektedir.
Allah’ın, İbrahim süresinde verdiği örnekte olduğu gibi, iyi doğru, anlamlı ve değerli bir söz, kökleri toprakta, dalları semada olan bir ağaç gibidir. Bu dünyada iyi, doğru ve anlamlı bir söz ve eyleminiz olmasını istiyorsanız köklerinizi derine salın ki, dallarınız geleceğe uzanabilsin…
Türk kültürünün müktesebatında yer alan devlet büyüklerinin vefatı sonrası - toplu mezarlıklara değil, ırmak kenarı, büyük ağaç yanı gibi kutsiyet atfedilen yerlere defne dilmesinin ve İslam inancının kabir ziyaretlerine verdiği önem ile dini anlamda önemli kabul edilen şahsiyetlerin kabirleri olmaları etkilidir.
Bilinmelidir ki iyi ve kâmil insan olmanın yolu, ahlâkı hayatın temel ilkesi yapmaktır.
Reklam
Son bin yıldır içinde bulunduğumuz İslam medeniyetinin değer sistemlerini bütün insanlığa tebliği etmesi ve insanlık kavrayışını daha üst aşamalara taşıması dünya devleti anlayışının alt yapısını oluşturan insanlar arasındadır.
"18 yaşında öğrenme güçlüğü olan öğrencimi okuma yazmaya teşvik etmek için 'okuma yazma bilmeden Google Playden oyunu nasıl indireceksin?' diye sordum. Google sesli aramaları açıp 'maç oyunu' deyip aradığını buldu. Kendimi Sanayi Devrimini kaçırmış Osmanlı gibi hissettim."
E. Varlık
Matüridilik, Ebu Hanife'nin fikirleri üzerine kurulu Ehli sünnetin direğidir. Matüridiliği Hanefilikten ayırmak imkânsız gibidir. Matüridilik Ebu Hanife Hazretlerinin fikir dün-yasındaki zenginliği inanç ve felsefe boyutunda mezhebi kemale erdirmiştir. Zira Ebu Hanife yalnızca bir hukukçu değil aynı zamanda İslam'ın küresel bir güç haline gelmesini sağlayan önemli bir aktördür de. Hicri II. yüzyılda İslam düşüncesine yaptığı büyük katkılarla İslam'ın farklı coğrafyalarda hızla yayılmasına zemin hazırlamıştır.
İsterseniz Türk'ün vatan anlayışı için şöyle pratik bir formül bulabiliriz. Nerede min evliya kabri varsa orası Türk toprağıdır. Evliyası olmayan yerde Türk de yok demektir; eğer olsaydı mutlaka içlerinden ya bir şehit ya bir ulu kişi çıkardı ve halkın gönüllerini kendi kabri üstünde birleştirirdi. Zaten manevi kudretiyle halkı koruyacak birinin bulunmadığı yerde Türk nasıl yaşar?
EROL GÜNGÖR
Tarihte bir İslam dünyasından bahsedebiliyorsak bunun en önemli sebebi farklı yolları tercih etsek bile Ehl-i Sünnet adıyla büyük bir mutabakatı başarmış olmamızdandır. Bu başarıda Hanefilik ile Matüridiliğin büyük bir rolü vardır. Özellikle de Türkler ve Türklerin tarihi etki sahaları için, Türkistan coğrafyasından Balkanlara kadar, Müslüman olmak demek büyük ölçüde Hanefi-Maturidi olmak demektir. Matüridilik ekolü İslam dünyasında kapsayıcı kurumların inşa edilmesine teorik zemin hazırlamıştır. Böylece İslam dünyasında farklılıkların bir arada yaşadığı, farklı düşünmenin ve tartışmanın sağlandığı eğitim kurumları yaşayabilmiştir.
27 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.