Sorgun'da doğdu. Tiyatro kariyerine 1975 yılında Ali Poyrazoğlu-Korhan Abay Tiyatro Atölyesinde başladı. Daha sonra sırasıyla Hadi Çaman-Yedi Tepe Oyuncuları, MEB Kadıköy Halk Eğitim Merkezi Deneme Sahnesi Tiyatro Bölümünü ve Kulis Kostüm-Makyaj kursunu bitirdi. Sırasıyla; yirmi iki yıl Kadıköy Halk Eğitim Merkezi Deneme Sahnesi'nde Tiyatro Eğitmenliği yaptı. Bu yıllar içerisinde aralarında Naşide Göktürk, Peker Açıkalın, Celal Belgil, Özgü Namal, İlker Ayrık, Ferhat Yılmaz ve Tuğba Özay gibi pek çoğu ünlü iki bin beş yüz öğrenciye Tiyatro Eğitimi verdi. Deneme sahnesinde bulunduğu yıllar içerisinde başta deneysel olarak Hamlet , Woyzek, Sürüklenme, Godot'u Beklerken, Ölü Zaman Gezginleri olmak üzere yirminin üzerinde deneysel oyun yönetti, yirminin üzerinde oyunda oynadı. 1990 yılında Berlin Senatosunun düzenlediği tiyatro kursuna katıldı.
1998 yılında Almanya-Berlin'e yerleşti. Berlinde sırasıyla Konservatoryum Turkische Musik in Berlin Tiyatro Bölümünde çocuk tiyatrosu ve genç tiyatrosu bölümünü kurdu daha sonra Berlin' kendi tiyatrosu olan Tiyatro Düşünü kurdu. İlk oyunu Gözetim Altında ile 21.10.2003 de Diyalog Tiyatro Festivalinde Berlin'i temsil etti. 2003-2004 sezonunda Hadi Çamanın oyunlaştırdığı Kelebekler Özgürdür'ü yönetti ve oynadı. 2004-2005 tiyatro sezonunda Yılmaz Arıkanın yazıp-yönetip-oynadığı Papa Şuşu adlı oyun ilk kez 8 Ocak 2005'de Berlin'de sahnelenecek. Halen Stadtschloß Moabit'te çocuklara ve gençlere tiyatro eğitimi vermekte ve Deutsche- Turkische Jugend Organisation e.V.'de çalışmalarına devam etmektedir.
"Eğitimde dramının özelliği çocukların kendilerini başkalarının yerine koyarak kendilerini anlamalarını, farklı açılardan düşünmelerini, kendini ifade etmelerini ve yaratıcı olmalarını olmalarını sağlamasıdır."
Hiç kimse bizden tiyatro yapmamızı istemiyor. Hiç kimse evimizin kapısını çalıp "bizim için tiyatro yapar mısınız?" demiyor. Ben kendim için tiyatro yapıyorum her şeyden önce. Bu yüzden de bedelini ödemek zorundayız.
EUGENIO BARBA
Sevgili Okur,
Bu kitap gerek tiyatronun tarihçesi gerek uygulamaları ve örnekleri kişisel gelişim için güzel bir anlatıma sahip. Ufak kardeşime biraz etkinlik yapmak için okudum aslına bakarsanız bu kitabı. İçinde bulduğum bazı uygulamaları kardeşime yaptırdığım zaman eğlenceli vakit geçirdik ve onun böyle vakitlere ne kadar ihtiyacı olduğunu görmüş oldum. Çocuklar ne telefon ne de televizyon istiyor aslına bakarsanız onlar sizinle vakit geçirmek istiyor ama kaliteli vakit geçirmek... Tiyatro tarzında uygulamalar da onu kendini tanımasına ve kendini daha rahat anlatmasına kolaylık sağlıyor...
Kaliteli zamanlar geçirmeniz dileğiyle 🤓
İyi okumalar
Çok faydalı bulduğum, tiyatro yapmak isteyen fakat kendine bir kılavuz arayan her arkadaşıma önerebileceğim cici kitap! Genellikle bu tarz kitaplar alınır, biraz incelendikten sonra raftaki uzun süre kımıldatılmayacak yerine konur! Fayda sağlamak için bol bol açılması ve çalışılması gerekir!
Okulda (ortaokul kademesi) açtığım drama kursuna, özellikle etkinlikler ve oyunlar namına kaynaklık etsin diye sipariş ettiğim kitabın sadece ihtiyacım olan bölümlerini okudum. Bu etkinlik/oyunlar kitapta "uygulama" şeklinde adlandırılmış ve toplam 233 uygulama olduğu söylenmiş ancak ben maalesef bir drama/tiyatro atölyesinde verimli şekilde uygulanabilecek 33 tane bile eli yüzü düzgün "uygulama" göremeyip kitaptaki tüm "uygulamaları" üzülerek ve hızlıca okuyuverdim.
Eğer bir tiyatro/drama liderliği etmek üzere atölyelerinize etkinlik çeşitliliği aramak amacındaysanız bu kitap size maalesef pek malzeme vermeyecektir.