Yoshi Oida

Yoshi OidaGörünmez Oyuncu yazarı
Yazar
7.5/10
8 Kişi
43
Okunma
4
Beğeni
709
Görüntülenme

Hakkında

The Japanese actor, director and teacher, Yoshi Oida, has created his own acting style, after years of performance with the theatre icon Peter Brook. As part of Brook`s International Theatre Group, Yoshi Oida performed on various stages all over the world. Several years ago he began directing plays himself using a unique combination of Eastern and Western approaches to theatre. yoshioida.com
Unvan:
Oyuncu
Doğum:
Kobe, Hyōgo ili, Japonya, 26 Temmuz 1933

Okurlar

4 okur beğendi.
43 okur okudu.
4 okur okuyor.
26 okur okuyacak.
3 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Japonya'da bir deyim vardır: "Üç yıl boyunca iyi bir öğret­men aramak, aynı süreyi kalitesi düşük biriyle alıştırma yaparak geçirmekten daha iyidir."
Sayfa 131 - 1. Baskı: Mayıs 2013 - Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
☆temizlik☆
Gündelik hayatımızda temizlik, kendine saygının simgesidir ve belli bir disiplin altında yapılacak çalışmaya zihinsel ve bedensel bir ön hazırlık niteliğindedir. Dövüş sanatları ve dinsel öğretiler, temizliğin önemini sadece bir ön hazırlık olarak değil, kendini eğitmenin bütünleyici bir yanı olarak özellikle vurgular; bu yüzden günlük çalışma öncesi bedenlerini ve çalışacakları alanı temizlerler. L. M.
Sayfa 22 - 1. Baskı: Mayıs 2013 - Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
Reklam
Peter Brook'un Önsözü
Babam bana sürekli eski fızik öğretmeninin şu sözle­rini söylerdi: "Rakamlarla ifade edilemeyecek hiçbir olağa­nüstü olay yoktur." Günümüzde sanatın trajedisi, içinde bilim barındırmaması, bilimin trajedisi ise içinde yürek barındırmamasıdır. Zen üstadı Zeami'nin Nö tiyatrosunun Sırları kitabının başlığını görünce Batılı yaklaşım hemen Doğuyu, buğular içinde, gizemli afyon dumanları arasında hayal eder. Aslında, sırlar ve gizemler ancak araştırılma­dıklarında romantik bir belirsizliğe bürünürler. Bu kitapta Yoshi Oida, bir oyunun sırlarının ve gizemlerinin dene­yimlerle pişen kati, kesin ve aynntılandınlmış bir bilimden ayrılamayacağını gösteriyor. Bize verdiği yaşamsal dersi o kadar zarafet ve incelik içinde yapıyor ki, doğal olarak, zorluklar görünmez oluyor. Her şey çok yalın görünüyor ama yine de işin bir püf nok­ tası var: Doğuda da, Batıda olduğu gibi hiçbir şey kolay değil.
1. Baskı: Mayıs 2013 - Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
Sizinle tek kalan tek kişi bu kadar za­man suistimal ettiğiniz "kendinizsiniz"
Günlük hayatımızda genelde bedenimizi derimizin içinde tutmaya çalışırız. Bedenimizi sağdan sola hareket etti­rir, sandalyelere çarpmadan yürümeye çalışır, kalabalık sokaklarda yolumuzu bulmaya çalışırız. Bütün bunları yaparken bedenimizin, etrafını çevreleyen alan içinde ne­relerde konumlandığını düşünmeyiz bile. Bununla birlikte oyuncunun bedeni sahne denilen eşsiz alan içinde var olur; bu alanı doldurması için de "genişlemesi" gerekir. Kemiklerinizin ve teninizin farkında olmanızın yanı sıra etrafınızı her "yönde" de hissedebi­liyor olmanız gerekir.
Sayfa 37 - 1. Baskı: Mayıs 2013 - Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
148 syf.
10/10 puan verdi
Oyunculukla ilgilenenler için farklı tekniklerden bahseden, Uzak doğu kültürüyle harmanlanmış olması bakımından oldukça ilgi çekici bir kitap. Ben severek, not alarak okudum
Görünmez Oyuncu
Görünmez OyuncuYoshi Oida · Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi · 201528 okunma
148 syf.
·
Puan vermedi
aya bakmak
Boğaziçi üniversitesi yayınevinin basımı olunca merak edip okudum. Usta bir tiyatro oyuncusunun nasıl iyi bir oyuncu olunur diye anlattığı şeyler oldukça ilgi çekici. Çünkü sadece oyunculuk değil, öğretiler, örnekler ve uzak doğu kültürü hakkında da bir çok bilgi yer alıyor. Özellikle Japon kültüründe bir dönem kadınların sahneye çıkması yasak olduğu için yaşanılan zorluklar ve erkeklerin bu duyguyu nasıl vermesi gerektiğini anlattığı bölümler ilgi çekici. Meraklısına tavsiye ederim.
Görünmez Oyuncu
Görünmez OyuncuYoshi Oida · Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi · 201528 okunma
Resim