Ağlamamışsanız gülemeyeceksiniz, uykularınız hiç kaçmamışsa bilin ki huzurlu uykulara kavuşamayacaksınız, eğer hiç aç kalmamışsanız tok olabilmenin ne kadar büyük bir nimet olduğunu fark edemeyeceksiniz, hüzün yağmurlarıyla ıslanmadıysa ruhunuz asıl mutluluğun tadına varamayacaksınız, anlaşılmadığınız insanlar ile bir arada olmadıysanız sizi anlayan insanların kıymetini bilemeyeceksiniz, sapmadıysa rotanız yanlış yollara doğru yolda olduğunuzdan hiçbir zaman emin olamayacaksınız, güveninizi sarsan insanlar denk gelmediyseniz bilin ki bir insana gönülden güvenebilmenin güzelliğini hiç hissedemeyeceksiniz, sevmediğiniz ortamlarda kalmaya mecbur olmadıysanız sevdiğiniz ortamların değerini anlayamacaksınız...
Hayat siyah beyaz olarak devam eder. Her şey zıddıyla hem-hâldir. Muhakkak her güzel şeyin bir sonu olduğu gibi kötü diye nitelendirdiklerimizin de bir sonu vardır. Her sonda da Rabbimizin bize vermek istediği mesaj gizlidir! Önemli olan verilmek istenen mesajı doğru anlayabilmek ve hayata aktarabilmek değil midir?