Esra Avcı

Esra Avcı
@yedinciimisra
𝓜𝓾𝓪𝓵𝓵𝓲𝓶-𝓲 𝓔𝓭𝓮𝓫𝓲𝔂𝓪𝓽
Muallim
Lisans
3 okur puanı
Mayıs 2022 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap

Esra Avcı

, bir kitap okudu
5/10
·198 syf.·
2023 2. kitabı
Molière
8.1/10 · 28bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Romandan beğendiğim bir kaç sayfayı sizlerle paylaşmak istedim.
Franz Kafka / Milena’ya Mektuplar . . Yüzünüzün hiçbir ayrıntısını net olarak hatırlayamadığımı fark ettim. Yalnızca kafedeki masaların arasından geçerek gidişiniz , silüetiniz,giysiniz; bunlar hâlâ gözlerimin önünde. ( s.16) * Numaralandırıyorum, En azından bu mektupları, Hiçbirini kaybetmeyesin diye, Benim seni kaybetmeyeceğim gibi o küçük parkta..(s.114) * Senden uzak yaşadığım sürece kendimi korkuya tümüyle teslim etmekten, hatta onun istediğinden de büyük bir teslimiyet göstermekten başka çarem yok ve ben bunu kendi isteğimle, kendimi kaptırarak yapıyorum, korkunun içine tümüyle dalıyorum..(s.179) * Yorgunum, hiçbir şeyi anlamıyorum, başımı kucağına gömmekten, ellerini başımda hissetmekten ve sonsuza kadar böyle kalmaktan başka bir şey istemiyorum. (s.181) * Ne olursa olsun bu mektup bir şifa benim için, kendimi eski mektupların altında canlı canlı gömülmüş gibi hissediyor ve kıpırdamadan yatmak zorunda olduğuma inanıyordum, belki de gerçekten ölmüştüm. (s.253) * Yola çıkacak gücüm yok ; seninle karşılaşma düşüncesine daha şimdiden katlanamıyorum, beynimdeki basınca katlanamıyorum. Mektubun bile benimle ilgili ölçüsüz ve dizginlenemez bir hayal kırıklığını ortaya koyuyordu, bir de karşına çıkacağım. Umudun olmadığını yazıyorsun ama benden tümüyle uzaklaşabilme umudunu taşıyorsun. İçimde olup bitenleri ne senin ne de bir başkasının kavramasını sağlamam mümkün değil. Kendim bile kavrayamazken bunu nasıl yapabilirim? Ama asıl mesele bu da değil, asıl mesele net: Benim yakınımda insanca yaşamak mümkün değil; sen bunu görüyorsun ve hâlâ inanmak istemiyor musun? (s.388/ 389)
Franz Kafka ~ Aforizmalar
En sevdiğim romanları* Milena’ya Mektuplar ve Dönüşüm’dür istisnasız.. . Aforizma yani ( özdeyiş) Franz Kafka’nın derin duygu tasvirlerini kısa cümlelerle ifade edilmesine dayanan bir kitaptır. . Kitap 109. Aforizmadan oluşmaktadır ancak 89. aforizma da ‘ Defterin bu sayfası kayıp’ ibaresi yer almaktadır. . 34*Bir gladyatörün dövüşten sonraki yorgunluğuna benziyor yorgunluğu, yaptığı iş bir memur odasının bir duvarına beyaz badana çekmekti.. . 46* “Sein’’ sözcüğü Almanca’da iki anlama gelir : “Var olmak” ve “onun olmak.” . 54* Tinsel dünyadan başka bir dünya yoktur; duyular dünyası dediğimiz tinsel dünyanın kötülüğüdür ve kötülük dediğimiz de bizim sonsuz gelişimimizde bir anın gerekliliğidir ancak. Alabildiğine güçlü bir ışıkla dünya eritebilir. Zayi gözlere katı görünür dünya, daha da zayıf gözler için bir yumruğa dönüşür, çok daha zayıfların önünde utangaçlaşır ve kendisine bakmaya yeltenenleri vurup devirir. . 60* Dünyadan elini eteğini çeken herkes herkesi sevmelidir, onların dünyasından da elini eteğini çekmektedir çünkü. Böylece gerçek insan doğasının içyüzünü sezmeye başlar; bu varlık sevilmez de ne yapılır ama bunun tek koşulu var: Sevilenin dengi olmak. . 67* Gerçeklerin peşinden paten kaymayı yeni öğrenen acemi biri gibi koşuyor, üstelik bir de yasak yerde egzersiz yapıyor. . 82* Neden sürekli ilk günahtan ötürü yakınıp dururuz? İlk günah yüzünden değil, Hayat ağacından ötürü kovulduk Cennet’ten, onun yemişlerinden yemeyelim diye. . 83* Sadece bilgi ağacının yemişlerini yediğimiz için değil, hayat ağacının yemişlerinden hala yemediğimiz için günahkarız. İçinde bulunduğumuz durumdan dolayı günahkarız , ilk günah’tan değil..
Roman