Okumak kadar kitaplara sahip olmayı da seven Sabahattin Ali, parasını kitaplara harcamaktan çekinmez. Ankara'dayken yurt dışından getirttiği kitap ve dergileri heyecanla eve götürüp her sayfasına tek tek dokunarak kitaplarını severmiş.
Neden?.. Neden hep bana acı çektiriyorlardı, hep bana yükleniyorlar, beni suçluyorlar, her dakika, hep cezaya çarptırıyorlardı? Bir yaptığımı bile beğendiremeyecek miydim onlara? Göze girmeye çalışmak neden hep boşunaydı?