Ben haksız olduğum zaman başımı eğmesini ve susmasını bilen, fakat haklı olduğum zaman alnı yukarda bağıran ve hakkını teslim etmeyenlere her ne pahasına olursa olsun onu teslim ettirmek isteyen bir adamım. Haksızlığa maruz kaldıkça ve bu haksızlık tashih edilmedikçe susmamak hür bir vatandaş sıfatiyle vazifemdir.
Adaletin tecellisi için erken ve geç yoktur.Hakk-ı müdafaam ( yasal savunma) tahdit (sınırlama, kısıtlama) edilmiştir. Bu şekilde verilen bu hüküm adalet kaidelerine uymuyor.