Ütopya mı, distopya mı? Detaylar üzerinden bu ikilem sürdürülebilir fakat kesinlikle bir distopya. Kitapta geçen Dünya Devleti'ndeki bantta insan üretimi ve şartlandırma gibi detaylar üzerine çok fazla yorum yapılmıştır ve hemen herkes de bu kısımlarla çok ilgilenmiştir. Benim asıl ilgimi çeken Denetçi'nin Vahşi ile son konuşmaları oldu. Robotik bir romanın en sonunda son derece insani bir diyalog ile sanki bu dünya hakkında yazar ile konuşma imkanı bulabildik. Vahşi bizdik, Denetçi ise yazardı.
Distopya seven herkese önerilir ki zaten distopya diyince akla gelen ilk kitaplardan birisidir.
Yazar sonradan bu kitabı üzerine gerçek dünyada yaşanan bazı şeylerden sonra bir değerlendir yazmış, "Cesur Yeni Dünya'yı Ziyaret". Bu kitabını da yakın zamanda okumayı düşünüyorum.