Marion Solomon, 'Narsizim ve Yakınlık' (Narcissism and Intimacy 1992) adlı kitabında, narsistlerin duygusal olarak birisiyle birleşirlerse benlik hissini kaybedeceklerinden korktuklarını belirtiyor. Narsistler için yakınlık; boğucu ve tehlikeli bir meskendir.