Fatma Nur Karaca

Fatma Nur Karaca
@yessginger
Doktor
Üniversite
Ankara
30 Nisan
142 okur puanı
Haziran 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Köken, kalıtım ve eğitim tarafından gerek olumlu gerekse olumsuz anlamda şekillendirilmişliğimiz ne denli güçlü olsa da yetişkin insanlar olarak bu izleri yavaş yavaş tanımaya başlayabilir ve otomat gibi hareket etmekten kurtulabiliriz. Bu izlerin ne denli farkına varırsak, çıkmaz sokaklarımızdan kurtulmamız o denli kolaylaşacaktır
Sayfa 9
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

Fatma Nur Karaca

, bir kitap okudu
Puan vermedi·256 syf.·
38 günde okudu
·
2020 3. kitabı
Abraham Maslow
8.2/10 · 1.060 okunma
Freud’dan, geçmişin kişinin içinde şu anda varolduğunu öğrendik. Şimdi de gelişim ve kendini gerçekleştirme kuramından,geleceğin de kişinin içinde şu anda, idealler, umutlar, görevler, ödevler, tasarılar, hedefler, gerçekleştirilmemiş gizilgüçler, misyonlar, yazgı ve alınyazısı biçiminde varolduğunuöğrenmemiz gerekiyor. Geleceği olmayan kişi somuta, umutsuzluğa ve boşluğa indirgenmiştir. Onun için zaman sonu gelmeyen bir şekilde “doldurulmalıdır
Bir değerler dizgesine sahip olmamanın psikopatojenik olduğunu görüyoruz. İnsan nasıl gün ışığına, kalsiyuma ya da sevgiye gereksinim duyuyorsa,aynı şekilde, anlayacağı ve o doğrultuda yaşayacağı bir değerler düzenine, yaşam felsefesine, dine ya da onun yerini tutan bir başka şeye gereksinim duyar.Tarihsel olarak, bize dışarıdan sunulan (politik, ekonomik,dinsel, vb.) değer dizgelerinin başarısız, yetersiz olduğunun kanıtlandığı bir geçiş döneminde yaşıyoruz. Artık hiçbir şey uğruna can vermeye değmiyor. İnsan ise buna gereksinim duyuyor, ancak bundan yoksun kalmış durumda. Sürekli olarak bunun peşinde ve tehlikeli bir şekilde, iyi ya da kötü her türlü umudun üzerine atılmaya hazır bir şekilde bekliyor
Sadist, sömürücü ya da sapık “Neden ben de kendimi dışavurmayayım?” (örneğin, öldürerek) ya da “Neden ben kendimi gerçekleştirmeyeyim?” diye sorar. Onlara verilecek yanıt yaptıklarının içgüdüsel eğilimlerinin (ya da içsel özlerinin) dışavurulması değil, aslında yadsınması olduğudur.Nevrotik gereksinim, duygu ya da eylem kişinin, sinsi ya da doyumsuz olmadığı sürece, yapamayacağı ya da yapmaya kalkışamayacağı bir şeydir. Kapasitelerin yitirilmesidir. Kişi genellikle, öznel sağlıklı-varlığım, istencini ve özdenetim duygusunu, haz alma kapasitesini, özsaygısını da yitirmiştir. Eksik bir insandır