Yeter Yaşar

Yeter Yaşar
@yeteryasar
11 okur puanı
Aralık 2018 tarihinde katıldı
Yeter Yaşar
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Velayet Yolu 1
Velayet Yolu 1Şair’ül İslam Yunus Kokan
9/10 · 988 okunma
Reklam
248 syf.
·
Puan vermedi
Dil Belası
Dil Belasıİmam Gazali
9.4/10 · 7,2bin okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Demek ki İslâm pratiğe geçirilmeyen teorik bilgiyi, eyleme dökülmeyen söylemi, özümüz olmayan sözümüzü vesile-i necat ve kurtuluş sebebi göstermeyerek ilmin amele yansımasını yani söylemde kalmayıp amelimiz olmasını istemektedir.
İnsan ilmiyle amel etmediği, öğrendiklerini teorikten pratiğe, söylemden eyleme geçirmediği sürece öğrendiği ilim asla kendisine fayda vermez ve veremez.
Reklam
İlim okumakla amel çalışmakla elde edilse de ihlâsı kazanmak ve kaybetmemek ancak tasavvufla ve onda derinleşmekle yani bâtıni ilimle mümkün olur.
Amele dönüşmeyen ilmin, eyleme dönüşmeyen söylemin, pratiğe geçirilmeyen teorik bilgilerin insana faydası olmadığı gibi böyle malumat ve malumatfuruşluk nevinden ilim çok çetin bir akıbetle burun buruna gelmeye, yüz yüze ve karşı karşıya kalmaya dahi neden olur.
Ey insan! Unutma ki helâk olanlar ahirette: “Şayet (vahye-ilme) kulak vermiş veya aklımızı kullanmış olsaydık, (şimdi) şu alevli cehennemin mahkûmları arasında olmazdık.” (Mülk Sûresi, 67/10) diyen kimselerdir.
"Ya âlim ol, ya talebe ol, ya (öğrenmek için) dinleyenlerden ol, yahut bunları sevenlerden ol, beşincisi olma helâk olursun."
Âlim ancak bildiği ile amel eden kimsedir, yoksa kitap yüklü merkepten bir farkı olmaz.
Reklam
“İnsanlar helâk oldu-âlimler müstesna. Âlimler de helâk oldu- ilmiyle amel edenler müstesna. Amel edenler de helâk oldu-ihlâs sahipleri müstesna. İhlâs sahiplerine gelince, onlar da pek büyük bir tehlike ile karşı karşıyadırlar.”
İhlâs, riyanın aksi ve zıttıdır, samimi olmak, dine içtenlikle bağlanmak, din esaslarını yalnızca Allah (c.c) rızası için uygulamak, başka hiçbir maksat gözetmemektir.
İlim kendisiyle amel etmek için öğrenilmelidir. Nasıl ki bir merkebe hadis, fıkıh, tefsir ve kelam ilimlerini anlatan kitapları yüklemekle o merkep âlim olmaz ve olamaz. Öyle de insan dahi yalnızca malumat sahibi olmak için hafızasına İslâmi ilimleri yüklemekle, o ilimleri merkep misillü yüklenmekle âlim olmaz ve olamaz. Âlim ancak bildiği ile amel eden kimsedir, yoksa kitap yüklü merkepten bir farkı olmaz.
Vücutta kalbin yeri, görevi, fonksiyonu ve işlevi ne ise ihlâsın da dindeki yeri, görevi, fonksiyonu ve işlevi odur.
Resim