Bir şeylere doğru koşmak mıdır aslolan,
bir şeylerden kaçmak mı?
kaçan kendinden kaçar,
koşan yine kendine.
O halde acele etmeden; "festina lente" /hız insanı kendinden uzaklaştırır, yavaşlık kendine yakınlaştırır
... Ivan ve ben gibi kötü sonuçlar yaşayan insanlar için, birbirlerinin hassas hatıralarına girme riskini almamak adına hiçbir şey sormamak en iyisiydi