Dünya kötü –kimse nasıl görmez bunu?– dünya kötü.
8/10
·160 syf.·
2026 10. kitabı
Anlatı yapısı alışılagelmişin dışında, sıçramalar yaptığımız bir eser olduğundan ekstra odak isteyen bir kitap. Adının çağrıştırdığı mutluluğun aksine bir vedayı anlatıyor. Aşk Hastalığı - Aşk ve Hastalığı " Eskilerin inançlarına göre, yaratılıştaki ilk eylem yerle göğün birbirlerinden ayrılmalarıymış, bu da güç olmuş; çünkü yerle gök birbirlerini arzu ediyor, ayrılmak istemiyorlarmış " (134) AIDS aynı zamanda ahlaki yargı geri kafalılığının mümkün olduğu bir damgalama sorunu olduğu için toplumsal göndermelere zaten hazır olmalısınız. Bu bariz mesajların aksine ben hayvan imgelerini kovaladım. e.g. kaplumbağa Abartı bir dil yok hiçbir şey bağırmaz; ne acı ne aşk. Sakin sakin zıtlıkları okursunuz yine de vurur sizi. " Yorulunca sessizliği ararız, ama sessizlikten de korkarız "
DüğüneJohn Berger · Metis Yayıncılık · 2017226 okunma
8/10
·160 syf.··
Beğendi
·
2026 36. kitabı
Kitap adı: Kırıldığın yerden çiçek açacaksın Yazar adı: Songül Ünsal Sayfa sayısı : 160 Kitap türü: Kişisel gelişim, gerçek hayattan kesitler ve tecrübeler Kitabı nasıl keşfettin diye soracak olursanız Tiktokta keşfettim, rastgele kitabın bir sayfasını okuyordu yazar. Belki sadece bir cümleydi ama beni kitaba doğru hemen çekti. Ne yaptım ne ettim buldum kitabı. Çok beğendim. Siz arka kapağına bakıp alıyorsunızdur belki bir kitabı ama ben ön kapağına bakıyorum... Kitaptaki en dokunaklı kesitlerden biri "Ben hep başkaları için yaşamışım, bunu yaşayamayınca anladım. Başkalarına nefes olanlar nefessiz kalırmış. Bir kez olsun kendime koşmamışım bunu başkaları için koşarken yorulunca anladım" Kaderimize başkaldırmak ya da kabullenmek mi? Her ikiside değil, tecrübeler ve öğretmen hayat gereğini yapıyor ve sonunda herkes kendi kaderinin yazarı oluyor. Evet kırılıyoruz ama bir gün gelecek ve o kırıldığımız yerlerden çiçek açacağız. İnsan kendi farkında olmaz belki ama insanlar susmayıp "ben demiştim" demek için bekliyor olacaklar Belki de ses kaydına almalıyız dünyayı ve hayatı Gerektiğinde ve neden mutlu olamıyoruz diye sorunca açıp dinleriz. Nerede hata yaptık, yine kime çok değer verdik kaydı dinleyince anlardık. Affet ama önce kendini affet, kendine haksızlık ettiğin her an için affet. Kimini sevmek iyileştiriyor, kimini ise gezgin gibi dolaşmak ya da meçhul olanını aramak. Ağrı kesiciler iyi gelir mi ki kırılmış kalplere, belki de fazla törpüledik hayatı ya da tam tersi belki hep bu yüzden kırıldık ama kırıldığımız yerden iyileşeceğiz bir gün. İnsanların karşılaştığı her bir yenilgi onu kendini bulmak için bir ders aslında. Anlayan için çok şey, anlamayan için yaşanmış her hangi bir an sadece. "Ben kendi aklıma bile gelmiyorum. Dünyadan silinmek ne demek iliklerime
Kırıldığın Yerden Çiçek AçacaksınSongül Ünsal · Olimpos Yayınları · 2022424 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi
"Bu kitaplara," diyor Yukio Mişima, "yaşamla ve bu dünyayla ilgili hissettiğim ve düşündüğüm her şeyi yansıttım." Bereket Denizi, Japonya'yı asırlar boyunca besleyen kültürel unsurların birer birer yok edilişinin destansı hikâyesi. Hayatı da romanları kadar çarpıcı olan Yukio Mişima'nın sayfalarında gezindikçe, bir kültürle birlikte bu kültüre inanmış yazarın da kendi sonuna doğru nasıl ilerlediğini görebiliyoruz. Çağdaş Japon Edebiyatı’nın en önemli yazarı olarak kabul edilen Mişima, ironi ve ölüm önsezisinin damgasını vurduğu bu can alıcı trajediyi yansıtıyor. “Toru, denize bakmaktan yorulunca masanın üzerindeki el aynasını alır, kendine bakardı. Solgun, biçimli yüzünde, sürekli hüzünle dolup taşan, güzel gözleri vardı. Kaşları ince ama mağrur, dudaklarıysa yumuşak ama kararlıydı. Fakat en güzel yeri gözleriydi. Bedenindeki en güzel yerin gözleri olmasında alaycı bir yan vardı; delikanlının kendi güzelliğini saptayacak olan organı, en güzel yeri olmalıydı.” -Bu yaşama yayılan kötülük, ben-bilinciydi. Aşkla ilgili hiçbir şey bilmeyen, gözünü bile kırpmaksızın kan döken, soylu başsağlığı mersiyeleri düzerken ölümün tadını doyasıya çıkaran, bir dakika olsun daha çok yaşamak için çabalarken dünyayı yıkıma çağıran bir ben-bilinci. "Hayır; ömrüm boyunca bir anlığına bile olsa zamanı durdurmam gerekmedi. Alın yazısı diye bir şey varsa, benim alın yazım da zamanı durdurmayı becerememektir. Benim için, gençliğimin doruğu denilebilecek hiçbir dönem yoktu; dolayısıyla o ânı durdurmak zorunda hissetmedim kendimi. İnsan tam doruktayken durdurmalı zamanı. Yaşamımda hiçbir doruk noktası saptayamıyorum. Üstelik ne tuhaf; pişmanlık filan da hissettiğim yok. Hayır; gençlik geçip gittikten sonra da insanın zamanı var. Bir doruğa ulaşılıyor, sonra da o an geliyorsa, o zaman küçük
Meleğin ÇürüyüşüYukio Mişima · Can Yayınları · 2019304 okunma
Buna can dayanır mı?
7/10
·88 syf.··
2025 119. kitabı
" Her kalbin bir yarası, her gönlün bir duası vardır. Güzel günler, güzel hissiyatlar zamanla yaralara merhem olur lakin, kalp kırılınca, Gönül yorulunca artık dildeki kelam biter, beden bir sükunete girer. Susar durur da kimseye anlatamaz halini. Kırılmış dökülmüştür bir kere, geri toparlanamaz bilir. Sükut elbisesini giyer ve eğilir Hayat odasının en ücra köşesine." Selam canlar Bugün sizlere kısa ama etkisi büyük @baltacimetehan kaleminden #bunacandayanırmı kitabı ile geldim... Kitabımız kısa ama derin duygulara sahip bir kitap. Hızlıca okunan ve derin bir konuya sahipti. Buna can dayanır mı ? Ali'nin hikayesi okuru gerçekten etkiliyor ve oldukça derin düşüncelerle dokunuyor okurun hayatına... Evet bu kitap bir oturuşta okunur ama etkisi hemen yok olmaz. Kısacık sayfalarında etkisi büyük bir çok duyguyu sığdıran bir kitap. Yazarın dili sade akıcı ve duygusu yoğun okura o duyguyu gerçekten çok güzel aktarıyor. Yazardan daha öncede "Kulak ver sükutuma" kitabını okumuştum ben yazarı kısa ama etkili kalemi ile çok sevdim sizlerinde yazarın kalemi ile tanışmanızı isterim... Hayatın içinden bir çok örneklerine rastlayacağımız bir hikâye okuyoruz... Ali Esendere'de hayvancılık ile uğraşan bir ailenin ortanca oğludur. Abisi ve bir erkek kardeşi vardır. Ali kalbini Gülizar'a kaptırmıştır. Bir gelecekleri olması ve güzel bir yaşama sahip olmaları için ailesinin de durumu belli olduğundan Ali birşeyler yapması gerektiğini bilir. Ali İstanbul'a büyük hayeller ile çalışmaya gider. Bir hayale ruhunu vermiş, gurbetin yolunu tutmuş Ali. Ömrünün baharında, güzel bir gelecek için gece gündüz çalışan Ali. Bambaşka hayeller umarak büyük bir aşk ve tutkuyla hayatındaki şartları iyileştirmek adına çıktığı yolda, umdukları ve buldukları arasındaki çıkmazda bir yerde kendine bir yer
1000k
Buna Can Dayanır mı?Metehan Baltacı · Çıra Yayınları · 202547 okunma
9/10
·168 syf.··
2025 9. kitabı
Merhaba arkadaşlar sizlere güzel bir kitap yorumuyla geldim. . . Kurguda kendimizden izler bulacağımız bir kitap. 9 hikayeden oluşuyor. Ama beni en etkileyen hikayesi sesimi duyan var mı oldu diyorum ya hepimiz kendimizden izler barındıran bir kitap. Hadi gelin kısaca anlatayım. Siz hiç kıyameti yaşadınız mı? Ben yaşadım! Evsiz barksız,yersiz yurtsuz,yetim ve öksüz kaldınız mı? Ben kaldım! Karanlik sevmem üşümeyi sevmem çok katlı binaları sevmem. Yıllar önce yaşadığı depremin üstünde barındırdığı korku,öfke,üzüntüyü konu almış yazarımız. "Acını değiştiremiyorsan,acını değiştir." "Unutmayalım ki ısınmak üşüyünce,dinlenmek yorulunca,geceler de uyuyunca güzeldir.
Uykuya SusuzGülşah Yüksel · Evrensel Kültür Yayınları · 202526 okunma
Eşit miyiz?
8/10
·188 syf.··
2025 23. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 06 Aralık 2025 23:09
Üç ayrı mücadele tek talep. Özgürlük ve eşitlik… Her mücadele aynı temada ama üç ayrı kadın farklı şekilde mücadelesini veriyor hayatının. Hepimizin duymaya alışık olduğu şeyleri bir de onların gözünden göstermiş kitap. Ayrıca böyle bağlanacağını düşünmediğim bir kitaptı. Üç ayrı kadının birbiriyle bağı çok güzeldi. Kadın olarak doğmak ama kadınlığın getirdiği şeyler yaşandığında fazlaca göze batmak. Hepimizin aslında hayatında olan şeyler. Kadın olmak çok zor. Evlendiğimde daha fazla hissettim. Ben yorulunca herkes yorulur. Dinlenmeye hakkın yoktur. Hep yaptığın işi bir kere yapmazsan çok göze batar. Eşit miyiz, Özgür müyüz? Gerçekten değerli miyiz? Bunu hissetmeli miyiz? Birileri bunu hissettirmeli mi?
Saç ÖrgüsüLaetitia Colombani · Yan Pasaj Yayınevi · 202017,7bin okunma