Yorum

İsimsiz isimli okurun asıl gönderisini gör
꧁ İzzeddin el Kassam ꧂ okurunun profil resmi
"Siz aslında kadının iffetinden korktunuz kendi nefsinizi yetiştiremediğiniz için. Göz kapaklarınıza tesettür takamadığınız için kadını suçladınız hep." 1. Niye erkekler gözlerine sahip olunca siz günahtan kurtulmuş mu oluyorsunuz. Tesettürü erkekler emretti saniyorsunuz galiba... Bizim göz perdemiz bizi korur sizi değil. Ama sizin tesettürünüz hepimizi korur. 2. Erkek Göz kapaklarına mecazi olan tesettürü yakıştırıyorsunuz da Asıl tesettür olan beden tesettürünü kendi beneninize mi yakıştıramıyorsunuz. Erkeklerde ki göz zinasının siz kadınların tesettürsüzlüğüne bağlı olduğunu, Sebep olmadan sonuç olamicanı akledemiyormusunuz. Kendi günahınızı normal görüyorsunuzda, günahinizin sebep olduğu günahları mı anormal görüyorsunuz. Hiç mi düşünemiyorsunuz. Günahlarınızı erkekleri bahane edip temize çıkarmaya çalışmaktan ne zaman vazgeçeceksiniz. 3. Ayrıca kadinlarin tesettursuzluğu yüzünden erkekler basları önde rahat yürüyemiyorlar. Erkeklerin basları dik, gözleri açık ve rahat yürüme özgürlüğü ve hakları var. Çünkü Helal. Ama sizin açılıp saçılmaya hakkınız yok çünkü Haram. Haramla helali bir mi tutuyorsunuz. Hiç mi düşünemiyorsunuz... Açık ve net: Tesettürü emreden Allahtır. Tesettürle derdi olanin Allahla derdi var demektir. Erkekler bahane...
Mihemedê NOJDAR okurunun profil resmi
1. Kuran da kadınlardan önce erkekler uyarılır : nur süresi 30- (Resûlüm!) Mümin erkeklere, gözlerini (harama) dikmemelerini, ırzlarını da korumalarını söyle. Çünkü bu, kendileri için daha temiz bir davranıştır. Şüphesiz Allah, onların yapmakta olduklarından haberdardır. 2.si erkeklere sadece savaşta başları dik rahat rahat yürüme mübah kılındı. 3. Evet kadınlar dikkat edecek ve kesinlikle etmeli ama önce erkekler kesinlikle dikkat etmeli Vesselam
꧁ İzzeddin el Kassam ꧂ okurunun profil resmi
1. Bize emredilen göz zinasından(Yani önce kadinlarin dikkat etmeleri gereken tesettürsüzlüklerinden doğan haramdan) korunmamizdir. Tesettür emri değil. - Ayrica verdiğin ayetin devaminda biz erkeklerden daha fazla kadinlara değinilmiş, Kadinlara emredilen tesettür teferruatlica anlatilmiştir. Nicelik değil nitelik önemlidir. - Ayrica kadinlar tesettürlü olurlarsa göz zinası zaten gerçekleşmeyecektir. Bizim ayetteki emre uymamiz, kadinların ayette ki emre uymamalarindan kaynaklanir. Şimdi soruyorum once kim dikkat etmelidir? 2. Erkeklerin günaha sebebiyet vermeyen temiz sokaklarda başları dik ve rahat bir şekilde dolasmaları helaldir. Bana bu konuda nakil kanit gösterin. -Zaten sizin başlarin dik gezilmesi haram dediginiz durumlar, kadinlarin ayete uymadiklari durumlardir. Yani yine önce kadınlar dikkat etmek zorundadırlar... 3. Bu nasıl bir mantık gercekten bunu dusunerek mi soylediniz. Sebep olmadan önce sonuç mu olsun diyorsunuz. Bilimsel olarak bile bu mumkun değildir. Hiç mi düşünemiyorsunuz. - Önce kadinlar dikkat etmediği için biz dikkat etmek zorunda kaliyoruz zaten. Yoksa kadinlar dikkat ettikten sonra bizim dikkat etmemize bile gerek yok. "Sebep olmadan sonuç doğmaz" Buda bonus olsun: Ayrıca islamin "Sebep olan yapan gibidir." kaidesine bağlı olarak. Erkek bakarken misal 1 gunah alirken, kadin ayrica sebep olduğu için 2 gunah alır. Şimdi yine soruyorum. Az gunah alan mi önce ve daha çok dikkat etmelidir. Yoksa çok gunah alan mi? Aklınıza havale... Arzederim. Saygılar... Vesselam...
Mihemedê NOJDAR okurunun profil resmi
Kadın tesettürlü olsa dahi bir erkek şehvetle bakarsa yine haramdır. Hatta duvara cansız bir cisme dahi şehvetle bakarsa yine haramdır. Ayet bu yüzden önce erkekleri ön plana alıyor ve uyarıyor. Yoksa sonraki ayeti öne alırdı. Dediğin gibi Nicelik değil nitelik önemli. 2. si lokman süresi 18- Küçümseyerek insanlardan yüz çevirme ve yeryüzünde böbürlenerek yürüme. Zira Allah, kendini beğenmiş övünüp duran kimseleri asla sevmez. 19- Yürüyüşünde ölçülü ve tabiî ol, sesini alçalt. Unutma ki, seslerin en çirkini merkeplerin sesidir. Hadislerde var şu an elimin altında değil paylaşmak için.
Mihemedê NOJDAR okurunun profil resmi
3. Düşünerek ve okuduklarımdan söylüyorum. Kadın örtülü dahi olsa şehvetle bakman haramsa burdaki sebep senin nefsin ve bakış şeklindir. Bonus olarak dediğinde haklısın. Şöyle bir durum da var harama girmemek vacip ve senin nafile ibadetlerinden önce gelir. Sen her tesettürlü olmayan kadına bakmadığında sevap ve cenneti kazanıyorsun. Senin cennete girmene vesile olur. Hem ona hem kendine sevap kazandır :) Bakış açınız tam olarak Kur'an'i değil, gayrikurani ataerkil ve cinsiyetçi bazı alimlerin bakış açısına benziyor. Kadınerkil bir toplum olsaydık o ayetler öyle bir sakat şekilde yorumlanırdıki biz erkekler farklı ve şehvet objesi olurduk. Ayette kadınlara d gözlerinizi koruyun diyor :)
꧁ İzzeddin el Kassam ꧂ okurunun profil resmi
1. Tesettür sahibini korur. Bahsettiğin ayetin devamında mevcuttur. Yani erkeklerde şehvet uyandırmaz durduk yere. Fakat açık saçıklık şehveti uyandıran bir etkendir. Zaten örtünmelerinin en büyük hikmeti nedir ki. - Ayrıca kadınların önce tesettüre uydukları zaman senin bu dediğin geçerli zaten. Ve onlar uyduğu halde biz yine şehvetle düşünerek bakarsak sadece bize günah olur. Onlara değil, ama onlar tesettüre uymassa erkeklerde ki şehveti uyandırırlar... - Farklı bir bakış açısı daha sunayım: Ayrıca eğer kadın önce dikkat ettiği halde(ki benim savunduğumda bu zaten.) erkek şehvetle bakarsa sebep kendisidir. Fakat kadın önce dikkat etmezde erkek bakarsa burda şehveti uyandıran tek sebep her zaman kadının tesettüre uymaması olur. Başka hiç bir şey değil. Böyle olunca kadının daha önce dikkat etmesi gerektiği yine ortaya çıkar. Nicelik değil nitelik önemlidir demiştim... 2. Sen başı dik özgürce ve rahat rahat yürümekle Gurur ve kibiri karıştırdın galiba. Ayrıca müslüman başı dik kendinden emin ve vakar duruşlu olmalıdır. Sen şimdi şerefle gururu da karıştırırsın neyse... 3. Biz rahat rahat gezmekten bahsettik. Konuşmaktan değil. siz tamamen konuları birbirine karıştırıyor ayetleri de işinize geldiği gibi yorumluyorsunuz. Vesselam...
꧁ İzzeddin el Kassam ꧂ okurunun profil resmi
3 e cevap: Bak ne güzel söylüyorsun. kadın önce örtünürse sebep kendimiziz. Yoksa kadın örtünmesse sebep tamamen kadındır. Başka hiç bir şey değil... Çünkü bu durumda şehveti kendisi uyandırmıştır. Ve bir şehvette durduk yere uyanmaz. Ve şehvetin uyanması meselesine sosyolojik olarak bile baktığında Ayette Allahın da belirttiği gibi. Tesettürlü bacılarımı tesettürü korur. ve kimse bakmaya yeltenmez bile. Sen "sebep" ile "sebepsiz" durumları bir görüyorsun... Fakat açık saçık kadınlardan şehvet alabilmek için sadece bakmak bile yeterlidir. Hatta süründüğü kokular bile. Ayaklarından çıkardıkları sesler bile... Görüyorsun işin çoğu kadınlara düşüyor. Ve yine demek zorundayım ki kadınlar önce çoook dikkat etmeleri gerekiyor. Hadislerde evin içi bile onlar için daha hayırlı diye boşuna denmiyor... Tabi bunu da ata erkil kabul etmesseniz... bonusa verdiğin cevaba cevap: Evet haklısın benim sevap kazanmam için onun günah işlemesi gerekiyor değil mi. bumu senin mantığın allah aşkına... Asıl siz hiç kurani konuşmuyorsunuz. Ayetlerde ne ise o Allahın erkeklerden ziyade kadınlara daha fazla değinmesi, erkekleri bir derece üstün kılması, evde erkeğin yönetici konumunda söz sahibinin olması vb. farklılıklar ve üstünlükler Allahın ve resulünün koyduğu hudutlardır. yaradılıştan kaynaklı zaruri farklılıklardan kaynaklanıyor olmalarından dolayı da doğaldır. Allah yarattıklarını bilmektedir elbette... Bu kadına şiddeti gerektirmiyor, zulüm yada haksızlık değil lütuf ve ikramdır. kuranda eşitlik yok adalet vardır. Ancak allah katında takvada eşitizdir.
꧁ İzzeddin el Kassam ꧂ okurunun profil resmi
Al bir bonus daha vereyim: Bir sonucun mecburi sebebi kadının dikkat etmemesidir. Kadın dikkat ettikten sonra sonuç doğarsa buda erkeğin keyfiyetindendir. ve bu keyfiyette dış etken gibi bir sebep değildir.(Fiili sebep ile iradi sebep bir midir?) Eğer dediğiniz gibi olsaydı "sebep olan yapan gibidir" kaidesine göre erkek bu keyfiyetinden dolayı da iki günah alması gerekirdir. Tamamen mantık hatası yapıyorsunuz...
Mihemedê NOJDAR okurunun profil resmi
Münakaşayı devam ettirmeyeceğim. Hakperest değil hodperest bir tartışma oluyor. Hakaretvari konuşuyorsunuz haddinizi biliniz. Kelimeleri sizden öğrenecek değilim. Buyrun dik yürümekle ilgili hadis Yürürken [dimdik yürümez] hafif öne meyilli yürürdü.) [Müslim]
꧁ İzzeddin el Kassam ꧂ okurunun profil resmi
1. Sevindim. Ben hakperest olduğum için ölçüsüzlüğü sevmiyorum zaten. Ayrıca benim ilk yorumumda asıl değinmek istediğim önce sonrası değil, bir kadının kendi günahını temize çıkarması için erkeği bahane etmesinin yanlışlığıdır. evet Hodperet bir tartışma olduğu doğrudur. Fakat tartışmayı başlatan sissiniz. Ben yorumumu yazdım. 2. Ve ben size hakaret etmedim. Haddimi de bilirim. Yinede özürdilerim. 3. Ben burda bir emir görmedim. siz gördünüz mü? Netice de haram değil. Bu arada o ilk erkeklerle ilgili verdiğiniz ayetin tefsirine bir bakın belki faydalı olur. Saygılar...
Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir.