Tanrı asla göz yaşlarımızdan utanmamamız gerektiğini söyler, çünkü onlar dünyanın insanı kör eden tüm kirini, pisini temizleyen ve taşlaşmış kalplerimizi yumuşatan yağmurlar gibidir.
Beni incitmek ona zevk değil, acı verirdi. Benim kalbimi yaralamaktansa, kendininkini yaralamayı tercih ederdi. Peki nasıl oluyordu da onu diğerinden daha çok sevemiyordum?
Bizi bizden daha iyi biliyorlar; Mesnevi'yi de, Rubaiyat'ı da, Gazali'yi de, Farabi'yi de bizden daha çok okuyorlar; bizi bizden daha çok takdir ediyorlar; bizim bizden daha büyük düşmanımız yoktur efendim, yoktur.