Ayşe

Ayşe
"Sevgili Portuga’m. Şimdi bilye ve artist resmi dağıtma sırası bende, çünkü sevgisiz hayatın hiçbir anlamı yok" ~Şeker Portakalı~ Hayatı, doğayı, kitapları ve çocukları çok seven bir yeryüzü öğretmeni...
Öğretmen
Gazi/Yüksek lisans
20 Nisan
19 okur puanı
Kasım 2021 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap

Ayşe

, bir kitap okudu
8/10
·440 syf.·
2022 10. kitabı
Ayşe Kulin
7.9/10 · 6,2bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ne yaşadıysanız yüzünüze yansır. İnsanın yüzü bir kitap gibi okunabilir. İfadeniz bomboşsa da hiçbir şey yaşamadığınız fark edilir. Bundan kurtulmak mümkündür; yaşayın, monotonluktan uzaklaşın, gezin, görün, keşfedin, başkalarıyla ilgilenin, okuyun, sevin. Bunları dolu dolu yapın ki izleri yüzünüze yansısın. Yüzünüz ifadesiz kalmasın.
25 yaşına kadar öğrendikleriniz esastır. O yaşlara dek ne okuduysanız, ne dinlediyseniz, ne gördüyseniz, geri kalan hayatınızda temel olarak onları kullanacaksınız. Demek ki çok dikkatli olmanız lazım. O yaşları verimli geçirmelisiniz.
10/10
·375 syf.··
2022 6. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 23 Temmuz 2022 22:20
Muhteşemdi... Öncelikle kitabın çok akıcı bir dili var. Ve inanılmaz güzel betimlemeler yapılmış. Okurken adeta olayları yaşıyorsunuz. Tek tek tüm karakterlerin yerine acılarını, sevinçlerini yaşayabiliyorsunuz. Kitap çocukluklarını birlikte geçiren Emir ve Hasan'ın dostluklarını, acılarını, sevinçlerini ve yıllar sonra kesişen hayatlarını anlatıyor. Ayrıca Afganistan'ın savaştan nasıl etkilendiği de çok güzel bir şekilde betimlenmiş. Kitaba başlarken bu kadar etkileneceğimi düşünmemiştim ama okurken zaman zaman boğazım düğümlendi, gözlerim doldu, gözyaşlarım aktı. Emir ve Hasan'ın hayat hikayesi inanılmazdı.Ayrıca savaşın insanda nasıl kötü izler bıraktığını bir kez daha anladım. Yaşananlar ne kadar bir kitaptan ibaret olsa da Dünya'da bunu yaşayan insanlar olduğunu bilmek üzücü... Her karakterin hikayesinden etkilendiğim muhteşem bir kitaptı. Sanırım benim için ilk sıralarda yer alacak. Mutlaka okumalısınız :)
Uçurtma AvcısıKhaled Hosseini · Everest Yayınları · 2024192,4bin okunma