“Herkesin içinde fıtrattan gelen bir ben fikri vardır; kimisinde nefis, kimisinde iman ile şekillenir. Nefisle benlik duygusu bir araya gelince yönetme şehveti doğar. Yönetme şehveti bütün şehvetlerden ötedir. Bir bebekten bir krala kadar görülen yönetmek içgüdüsü iyi kullanılırsa nimet olur ama nefis araya girer de kötü harcanırsa hüsran yaratır. Bu duygu herkesin içinde vardır. Bu yüzden kimisi ailesini, kimisi çevresini, kimisi muhitini, kimisi de devleti yönetmek için çırpınır, çaba harcar. Bir kez bu şehvete yakalananlar zamanla kendilerini vazgeçilmez hissedip yönetmek uğruna her türlü yolu mübah göreceklerdir.”
Mültecilerin, ezidilerin, Kürtlerin, Türklerin, Arapların, hristiyanların, müslümanların, paganların, ateistlerin yahu her insanın aslında “İNSAN” olduğunu kabullenmek bu kadar mı zor şu *** dünyasında. Yıl olmuş 2020 halen bunları aşamamış bir dünya olarak allah hepimizin belasını versin !
HuzursuzlukZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2017117,7bin okunma