30 sene öncesinin programlarıyla 30 sene sonrasını kurgulayamayız. 21. yüzyılda eğitimin amacının öğrencilere içerik yüklemek değil, onların beceri ve yetkinliklerini besleyip hızla değişen dünyaya adaptasyona hazırlamak olduğunu içselleştirmek gerekir.
Dersi planlarken hocanın, her şey kendisinin anlatma tutkusunu bir kenara bırakması ve öğrencilerin kendi kendilerine keşfetmelerini sağlayacak deneyimler tasarlaması gerek.
İki kuşak sonraki öğrenciler bizim kuşağın sadece yüz yüze eğitim yaptığına ve sadece öğretmenlerin bilgi nakli sayesinde öğrenebildiklerine inanamayacaklar.