Matematiğe ilgi duyan bir insanın kolaylıkla ve çarçabuk okuyabileceği çok güzel bir kitap. Fakat ben bunu matematiğe ilgi duyanlar olarak sınırlamak istemiyorum. Matematiği sevmeseniz bile bu eseri okuyarak en azından cebirin tarihsel geçmişini öğrenerek değerlerimize sahip çıkabiliriz. Bu insanlar bizim tarihimizin bilim insanları ve sanırım onlarla ilgili öğrenmemiz gereken çok şey var.
Tolstoy, "İnsanoğlunun değeri bir kesirle ifade edilecek olursa; payı gerçek kişiliğini gösterir, paydası da kendisini ne sandığını; payda büyüdükçe kesrin değeri küçülür, " der. Ya payda sıfır olursa?