Uçuş Denemeleri, üç bölümden oluşuyor. Birinci(Uçuş Denemeleri) ve üçüncü bölüm(Başka Yerler), şairin hayat yolculuğunda farkındalıkla karşılaştığı, onu tefekküre sevk eden manzaraların ve olayların yazılarından oluşuyor. İkinci bölüm ise, "Eski Defterlerden" adını verdiği aforizma cümleleri ve dizelerden oluşuyor. İbrahim Tenekeci'nin bazı dizelerini ve satırlarını anlamıyorum. Ama bazıları da var ki, ömür boyunca hayat heybemden eksik etmek istemem. Ve hayat heybemden eksik etmek istemediklerimin yeri öyle büyük ki, kalbimde ve ruhumda kocaman bir yer kaplıyor. İnsan bütün her şeyi aradığı yerde bulamayabiliyor. Ama bulduklarının çoğu ruhuna iyi geliyorsa,orada kalmaya ve aramaya devam ediyor. Bir de kendisinin samimiyetini çok seviyorum. Mesela bir aforizmasında şöyle diyor;
•• "Herkes birbirinden korkuyor. Bu, hem iyi, hem kötü. İyi çünkü, korkmak bazen faydalıdır. Kötü çünkü, korkmak çoğu zaman zararlıdır.
Bu satırlardan sadece siz değil,˙ᵕ˙ ben de bir şey anlamadım ˙ᵕ˙. Fakat şu var: Bizden, her şeyi anlamamız beklenmiyor. ••
Burada olduğu gibi, okuyunca tebessüm ettiren satırlar yazıyor bazen ˙ᵕ˙.. İnsanın insanca tarafları olduğunu hatırlatan yazarları okumak,şefkate maruz kalmak gibi hissettiriyor.
Kitap derin bir kuyu gibi.. Bakınca çok az sayfası var ama, okurken düşünmeyi ve o derinliğe dalmayı gerektiriyor. Yazar gerçeği; "satırları değil, satır aralarını okuyarak görebileceğimizi" söylüyor. Çok beğendiğim cümlelerden biriydi. Hakikaten de, satırları gözlerimiz okuyor. Satır aralarını ise dimağımız ve ruhumuz okuyor. Satır aralarını okumak, her zaman kolay bir eylem değil elbette.. Bir müddet zihinsel kazı gerektiriyor. Ama hangi güzellik kolaylıkla elde ediliyor ki.. Hakiki istifadenin lezzeti, bu zorluktan geçiyor. Böyle