“İçimizde iki kurt var.Ve onların arasında da korkunç bir savaş.Kurtlardan biri korkuyu,öfkeyi,kıskançlığı,pişmanlığı, açgözlülüğü,kibri,aşağılık duygusunu,yalanı,üstünlük taslamayı ve bencilliği temsil ediyor.Diğeri ise sevgiyi,huzuru,umudu,zevki,paylaşmayı, cömertliği,dinginliği,alçakgönüllülüğü, nezaketi,yardımseverliği,dostluğu,anlayışı, merhameti ve inancı.”
Kabile üyelerinden birisi soruyor:
“Peki,hangi kurt kazanacak?”
“Hangisini besliyorsanız o!”