Beni sıkıntıya sokan şey neydi? Tanrı bana sırtını mı dönmüştü? Neden sadece bana? Neden, misal, Güney Amerika'daki adamın tekine değil? Bu konuyu düşündükçe daha da anlaşılmaz bir hal alıyor, Tanrı'nın deneyleri için neden benim seçildiğime anlam veremiyordum.
Ben anamın bir kalbi olduğunu ancak, atışını saat gibi tık tık duyduğumda bilmiş olmalıyım. Rahmindeyken. Keşke hep orada kalsaymışım. Anamın kalbine yakın.
Gerçekten aşık olduğumuzda başkalarının da kendimizin de en iyi yönlerini görürüz. Sözcüklere, belgelere, sözleşmelere, ifadelere, suçlamalara ve savunmalara ihtiyacımız kalmaz.