Mavi

Mavi
@zehraemine
yeni dünyaları keşfetmeye meraklı....
Bir zamanlar doktorlar...
"Haydi, dabanının altını öpeyim... Asiye'de bekleyecek hal kalmadı. Çocuğu da bir şey olmadan ne ideceksen et" dedi. Cankurtaran parayı teker teker saydıktan sonra eliyle etti. "Çocuk musun yahu?... Yüz otuz liraya sezaryen yapılır mı? Al paranı da bir ebeye git!" "Ebelerden hayır yok, doktor bey... Bir öküzü sattım, bu kadar verdiler." Bu Aralık arsadaki Asiye'nin bağırışları, doktorun açık penceresinden içeri girdi. İbrahim'in yüzünde bir korku, Cankurtaran'ın dudaklarında tuhaf bir kıvrıntı belirdi: "Öteki öküzle arabayı sat belki dört yüzü tamamlarsın." "Ne istersen vireyim doktor. Hepsi senin olsun... Hadi sen Asiye'yi daha çok bağırtma..." "Dur canım... Ya öküzlerle araba dört yüz etmezse?... Sen bana daha iki yüz yetmiş liralık bir senet imzala bakayım... Ben karını ameliyat ederken sen de gider parayı tedarik edersin. Haydi, durma!" Satırları yazan Sabahattin Ali memleket insanının içerisindeki bulunduğu sıkıntılı süreci dile getirirken ne kadar memleket ve insan sevgisi ile dolu olduğunu bir kez daha gözler önüne sermiştir. Fakat, günümüz zamanında da hala daha memleketimizde insanlığından nasibini almamış düşüncesiz insanlar yüzünden bu millet hala çok çekmektedir. Velhasılı kelam bugün de bir Sabahattin Ali lazım gelir lakin insanlar yine aynı insanlar dertler yine aynı dertler fakat şartlar farklıdır...
Sayfa 88 - Yapı Kredi yayınları Sabahattin Ali Sırça Köşk Cankurtaran·Kitabı okudu
Hayat ve İnsan
Mavi
Sonra ne mi oldu ? Tacir doktorun inadı yüzünden Asiye öldü...