Zehra

Zehra
@zehrayildiz102
Nûr/35
Dicle Üniversitesi/İlahiyat
Diyarbakır
10 Kasım 1999
134 okur puanı
Nisan 2020 tarihinde katıldı
Puan vermedi·196 syf.··
2021 53. kitabı
Kitabı öylesine sevdim ki okurken kendimden geçip zaman mefhumunu unutmuşum. İsminden dolayı söylüyorum sadece hanımların değil beylerinde okuması gereken bir kitap. imkanın bollukta imanın kıtlıkta olduğu bu dönemde kitapta zikredilen zat'ları örnek alarak ayaklarımız altına serilen cenneti hak edebiliriz. Evlatlarımız bize sunulan büyük bir fırsattır, İslamın emanetidir. Adını dilimden düşürmeyeceğim bir eser oldu. Yazarın o kadar içten bir anlatımı var ki bazı yerlerinde karşımda oturuyorda bizzat kendisinden işitiyormuşum gibi hissettim. Allah Murat Hocamdan razı olsun.
Din
Alim Yetiştiren AnnelerMurat Tosun · Rehnüma Yayınları · 2019964 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·1370 syf.··
2021 52. kitabı
·
85 günde okudu
·
Okunma: 31 Ağustos 2021 21:44
İman ettiğimiz dört kitaptan üçü... günümüze kadar tahrif edilerek geldiğini biliyordum ama bu kadarını beklemiyordum okumaya başlamadan önce Peygamberlerimiz hakkında belli düzeyde bilgi sahibi olmak gerekir bunun için "M. Asım Köksal'ın Peygambeler Tarihi" adlı çalışmasını öneririm ve kesinlikle öncesinde Kur'an-ı Kerim'in mealinin okunmasını tafsiye ederim. Kur'an-ı Kerimi tavsiye etmemdeki amaç Allah'ın kelamının benzersizliği ile diğer kitapların tahrif edildiğini kanıtlıyor olması. Kutsal Kitab'ı okuduktan sonra meal okumalarınızdan daha fazla haz duyacaksınız. Ferasetli vakitler efendim...
Din
Kutsal KitapKolektif · Yeni Yaşam Yayınları · 2018517 okunma
Puan vermedi·336 syf.··
2021 41. kitabı
Bazı kitaplar heybetli olur, gerek adıyla gerek kapağıyla... kitaplığıma ve kalbime heybetli bir kitap daha girdi. Sabır ve Şükür... İbn Kayyim imanın iki temelini ayetler, hadisler,alim görüşleri üzerine örneklerle izah etmiş. Sabredenler mi daha üstün yoksa şükredenler mi? Sorusuna cevap ararken dünyadaki halimizin ne olması gerektiğini öğrenip ne hâlde olduğumuzu fark ediyoruz. Bu kitabın incelemesini yapmak benim gibi acize düşmez fakat önermek farz olur. Okuyup feyizlenmeniz arzularımla hayırlı vakitler dilerim.
Din
Sabredenler ve Şükredenlerİbni Kayyim El Cevziyye · İnsan Yayınları · 2019659 okunma
Puan vermedi·343 syf.··
2021 34. kitabı
İnsanlık olarak çetin bir durumdan geçiyoruz. Çoğu insanın dilinden aynı şeyleri duyuyorum "ruhumun öldüğünü hissediyorum." Bu cümleyi bende defalarca kurdum. Sebebini bu kitabı okuyunca anladım DÜNYALIK derdi ile ne kadar meşgul olduğumu, özümden habersiz özüme ne kadar zarar verdiğimi anladım. Bu kitabı okuyunca uzun zamandır nefis muhasebesi yapamadığımı hatırladım. Her satırında nefsimi muhasebe ettim okudukça cehaletimin farkına vardım. Öldüğünü hissettiğim ruhum; hatalarımı düzeltmek, bilmediğini öğrenmek, yapmadığımı yapmak bilinci ile adeta yeniden dirildi. Bu güzel kitap bana kitabın yazarından imzalı hediye olarak elime ulaştı. Ben okudukça feyizlendim umarım bu incelememi okuyan kişilere "bu kitabı mutlaka okumalıyım" fikrini nakşedebilmişimdir. Okuyup feyizlenmeniz dualarım ile hayırlı geceler
1000k
Aşk Bir Davaya BenzerH. Nur Artıran · Sufi Kitap · 2020199 okunma
10/10
·375 syf.··
2021 10. kitabı
Selamunaleykum 🖐 Filmi olan ve benimde kitabı okumadan önce filmini izlediğim bir kitap. Bu kitap hayatım boyunca alıntılarını unutamayacağım izler bıraktı tıpkı filminde de olduğu gibi ama bir farkla kitapta Emir karakterinin duygularını daha kuvvetli hissedip kitabı elime her aldığımda kendime "acaba ben olsaydım ne yapardım? Sorusunu sordum. (Sorum hep cevapsız kaldı) Emir'in çok daha sonra kardeşi olduğunu öğrendiği hem çocukluk arkadaşı hemde hizmetlisi olan Afganlar tarafından dışlanan Hazara çocuğu Hasan'a olan sevgisinin, kıskançlığı tarafından bastırıldığı bir çocukluk yaşıyor çünkü Emir sahip olduğu sonsuz imkânlara rağmen aç olduğu baba ilgisi onu bu kıskançlığa sürüklüyor. Bu kıskançlığın getirisi olan hatalarıyla ömrünün yarısını pişmanlık ve vicdan azabıyla geçiriyor. Kitapta ne olduğunu anlatmak istemiyorum. Sadece kendi duygularımı ifade edebildiğim kadar yazmak istiyorum. "Keşke filmini izlemeden önce kitabı okusaydım" diyorum. Kitaplar her zaman duyguları çok daha kuvvetli yansıtır. Benim gibi kitabı okumakta geç kalan varsa daha fazla geç kalmasın zira vakit ayırmayı kat be kat hak eden bir kitap. Kitap hakkında bir başka yorumum ise kitabın henüz ilk sayfalarında betimlemelerinden sıkıldığımı düşünürken konuyla beraber sürüklendim ve betimlemelerden artık zevk almaya başladım. Kitap akıcı lakin malûmunuz öğrenciliğin getirisi olan sınavlara fazla vakit ayırdığım için bu aralar okuduğum kitapları ağırdan almak durumunda kalıyorum. Rabbim bütün öğrencilerin emeklerini boşa çıkarmasın inşallah. Rabbim televizyon yerine kitaplarla büyüyen bir nesil inşa etsin. Okumanın her zaman zihni geliştirdiğini, ezber kabiliyetini kuvvetlendirdiğini bir kez daha hatırlatmak istiyorum. Umduklarınıza nail olmanız dualarım ile bitiriyorum. Hayra kalın
1000Kitap
Uçurtma AvcısıKhaled Hosseini · Everest Yayınları · 2024192,5bin okunma