Ne var ki, dünyayı oluşturan her şey bizlerde de, bizim her birimizde de vardır.Nasıl ki bedenimiz balığa, hatta balıktan da çok ötelere varıncaya kadar soyumuzun gelişim sürecini kendisinde taşırsa, ruhumuz da şimdiye kadar insan ruhlarında yaşanmış tüm yaşantıları barındırır kendisinde. Şimdiye kadar var olmuş ne çok Tanrı varsa, hepsi içimizde yaşar, hepsi olanaklar, istekler ve çıkış yolları olarak içimizde yer alır. İnsanlığın kökü kuruyup geride eğitim yüzü görmemiş az buçuk yetenekli bir tek çocuk bile kalsa, dünyadaki nesnelerin günümüze dek izlediği yolu yeniden ele geçirip izleyecek, tanrıları, cinleri, cennetleri, Tanrı buyruklarını ve yasakları, Tevrat ve İncil’i, hepsini yeniden üretebilecektir.