En sevdiğim 5 büyücü karakter listesine neredeyse tepeden girebilecek birisi Ged yani Çevik Atmaca. Kitabın ilk yarısında Ged’in büyücü olma serüvenine şahit oluyoruz. Önce cadı teyzesi, sonra büyük büyücü Ogion, en sonda Roke adasındaki eğitimi ile hikayeye ve dünyaya giriş yapıyoruz. Ged kibirli ve gururlu bir çoçuk olduğu kendini okuldaki herkesten üstün görmekte ve bir gün Jasper isminde bir çocukla atışırken Roke tepesinde büyü atışması yaparlar. Ged tüm kibri ile ölümden bir ruh çağırmaya çalışır ve işler burada sarpa sarmaya başlar. Çünkü ölümden birini çağırırken yanlışlıkla bir gölge çağırır ve bu gölge Ged’e saldırır. Okuldaki hocaların müdahil olması ile gölge okuldan uzaklaştırılır ama Ged yaralanmıştır ve uzunca bir süre tedavi görür. Yaralanan tek şey Ged’in bedeni değil gururuda yaralanmıştır ve artık eskisi kadar güçlü değildir. Burdan sonra Ged okuldan mezun olur bir ejderha ile savaşır daha sonra da gölge ile birbirlerini avlamaya uğraşırlar.
Öncelikle 6 kitaplık bir serinin ilk kitabı olarak bizi hem dünyanın içine hemde atmosfere çok iyi sokan bir kitap ben şahsen BAYILDIM. Ana karakterimiz köyünden çıkmamış bir çocuk ve oda bizim gibi dış dünyaya yabancı ve onla beraber bu esrarengiz dünyayı keşfediyoruz ve kitabın ikinci yarısında resmen dünyanın her tarafına şöyle bir göz atıyoruz. Devam kitaplarında bizi neler bekliyor çok merak ediyorum ve bakalım karşımıza neler neler çıkacak.