insan mutsuzken dikkati hep kendine döner. kendini çok ciddiye alır. mutlular, yani kendini gerçekten sevenlerse pek düşünmezler kendilerini.
mutsuzu neşelendirmeye çalıştığında, istemez karşı çıkar. çünkü bu durumda dikkatini kendinden ayırıp evrene yöneltmek zorunda kalacaktır.
İnsanın kendi kendisini suçlamasının keyif veren bir yanı vardır. kendi kendimizi suçladığımız zaman başka birinin bizi suçlamaya hakkı kalmadığını düşünürüz.
Sonra yavaş yavaş mantığım değişti. Hatta dünyaya bakışım, eşyayı görüşüm, insanları anlayışım değişti. Vakıa bunlar bir günde olmadı. Hatta çok güçlükle ve adım adım oldu. Hatta çok defa bana rağmen oldu. Fakat oldu.