Bismillahirahmanirrahim,
İkinci cildini yeni bitirdiğim, diğer ciltlerinide temin etmek için heyecanla beklediğim sahabe iklimi serisinin incelemesi ile geldim. Gönül isterdi ki hepsini okuyup incelemesini yapayım. Ama dayanamadım. Bir kişiye dâhi vesile olursa bu seriye başlamak, ne mutlu bana.. Başta Muhammed Emin Hocamız'dan Rabbim razı olsun, öyle güzel bir üslup ile anlatmış ki bizlere sahabe efendilerimizi. Dili sade, öz. Sanırım youtube'da videoları mevcut bu serinin. Öncelikle burada incelememin amacı kitabı değerlendirmeden ziyâde bende ne gibi değişimler oluşturdu bunu izâh etmek.
Ramazan ayında başladım sahabe iklimi serisine. Mâlum virüsten sebep karantina süreci geçirdik. Herhalde bu süreci benim için ayrı kılan, güzelleştiren sahabe efendilerimizdi. Her güne bir sahabe koyarak ilerledim. Her gün farklı bir sahabeyle tanışıyormuş gibi hayal ettim kendimi. Allah Resulü'nün mektebinde öyle güzel yetişmişler ki. Kimi zaman gözlerimin dolduğu, kimi zaman tebessüm ettiğim kimi zaman da üzüldüğüm bir okuma deneyimi oldu benim için. Her bir sahabenin hayatı bizlere öyle güzel örnek ki. Onların üzerinde din hayat bulmuş, orjinal kulluğu onlar yaşamışlar. Kimi canını, kimi malını, ailesini fedâ etmiş. İslam dininin ulaşmadığı yer bırakmamak için yollarda geçirmişler bir ömrü. At üzerinde, cihad meydanlarında bâtılın karşısında her zaman Hâkk'ı savunmuşlar. Biz asla onlar gibi olamayız.. Ama onların yolundan gidersek, kalbimizde onların sevdasını taşırsak inanıyorum ki o güzel insanlarla haşroluruz. Nebevi bir söz değil miydi, seven sevdiğiyle beraberdir?
Kitabı okurken o meclislerde bulundum hayalen. Cennette de temennimdir bir arada olmak.. Sohbet etmek..
Bana en çok tesir eden teslimiyetleri oldu. İşittik ve imân ettik bu kadar. Her sahabenin istidatları