zeynus

zeynus
@zeynep__aksoy
5/5
10/10
·560 syf.··
Beğendi
·
2022 19. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 21 Ocak 2022 08:57
O SON BÖLÜMDEKİ ŞEYİ NASIL TAHMİN EDEMEDİM?? Normalde serimizin 2. kitabı olan Düşmanlar'a da yorum girmek istesem de kitabımız klasik bir '2. kitap'tı. Karakterlerimiz oradan oraya sürüklendiler, dünyalar kadar olay yaşandı ama sonunda bir tane olay dışında -spoi olmasın diye yazmayacağım- yaşanan diğer olaylar o kadar vurucu değildi. 2. kitap hakkında kısaca düşüncelerimi söylediğime göre -çok bir şey söylemedim ama dediğim gibi bahsedebileceğim olaylar pek fazla değil- 3. kitabın yorumuna geçebiliriz. (Buradan sonrası 2. kitabı okumayanlar için spoiler içerebilir!!) Bildiğimiz üzere Düşmanlar'ın sonunda Nöbetçi'nin Anarşinin Ası'nı yakalayıp Muhaliflere teslim ettiğini hem de arkadaşları Ruby ve Oscar'ın onun gerçek kimliğini öğrendiğini görmüştük. Daha sonrasında Max ağır bir biçimde yaralanmıştı. 2. kitapta bunlar bizi ilgilendiren en büyük olaylardı. Ama velakin 3. kitap bir roller coaster gibiydi. Bir şeyler oluyor sonrasında kitap tam biraz durulacak derken tekrar bir şeyler oluyor şeklinde ilerledi kitap. Konusu hakkında bahsedebileceğim çok bir şey yok, 3. kitaba kadar gelenlerin de tahmin edeceği üzere bu kitabın çoğu kısmı Muhalifler vs Anarşistler şeklinde geçiyor. Kitapta anlam veremediğim bir olay oldu, ondan şimdi bahsedersem çok büyük spoiler olacağı için onu spoilerlı kısma saklıyorum. Kitabın en iyi özelliği bu defa herkesi adam akıllı gücünü kullanırken görmemizdi. Çünkü diğer kitaplarda güçlerden daha çok Nova'nın Muhalifler karargahında yaptığı ajanlık ön planda idi. Sonu beklediğim gibi bitti. (son bölüm dışında!?) Marissa'nın seriye güzel bir son verdiğini düşünüyorum ama seriden sonra olanlar hakkında -özellikle de son kısımdaki o bilginin diğer karakterlere açıklanması ile ilgili- ara kitabımsı şey çıkarırsan da hayır demeyiz vallahi. Kitap
1000Kitap
SupernovaMarissa Meyer · Feiwel - Friends · 2019231 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
5/5
10/10
·163 syf.··
Beğendi
·
2022 22. kitabı
·
23 günde okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2022 09:26
Bu kitaba kalbimi bıraktım... Kitabımız Rasim adındaki anlatıcımızın işinden kovulması sonrasında eskiden tanıdığı bir arkadaşının ona iş bulması sonucu çalıştığı yerde aynı ofisi paylaştığı Raif Efendi'nin hikayesini anlatıyor... Raif Efendi kendi işinde gücünde, sesi soluğu çıkmayan bir adam. Bu işyerinde Almanca tercüme işi yapıyor. Raif'in bu kadar sessiz olması Rasim'in dikkatini çekiyor ve onun böyle davranmasını bir hayli merak etmeye başlıyor. Sonrasında ikili belli bir süre sonra arkadaş oluyorlar. Belli bir zaman sonra Raif Efendi işe gelmemeye başlıyor ve Rasim de onu merak edip evine gidiyor. Evine gittiğinde büyük bir curcuna ile karşılaşıyor öyle ki evde Raif Efendi'nin kardeşleri, onların eşleri bir de kardeşlerinin çocukları yaşıyor (ek olarak karısı, çocukları vs vs) Raif ile birlikte yaşayan insanlar her şeyi adamcağınızın omzuna yüklemişler ve hala yüklemeye devam ediyorlar. Hatta evde o kadar kişi yaşamasına rağmen yanlış hatırlamıyorsam tek çalışan Raif Efendi. Bir eniştesi veyahut kardeşi 'dur ya ben de çalışayım şu eve benim de katkım olsun' dememiş. Çocuklarının Raif'e davranışı da içler acısı... Neyse sonrasında Raif'in hastalığı daha da kötüleşiyor ve Rasim'e türlü ikna konuşmaları sonucunda yazdığı bir defteri veriyor. Asıl olaylarımız böyle başlıyor ve Raif Efendi'nin niye böyle kapalı kutu misali olduğunu öğreniyoruz. Kitap o kadar çok kalbimi kırdı ki anlatamam. Normalde pek fazla klasik okumam, okursam da -üzgünüm ama- yabancıların klasiklerini okurum. Ama bu kitap bende bütün tabuları yıktı. Bir kere kitaptaki karakterlerin duygularının işleyişi o kadar güzeldi ki.. Kitabı okurken kendimi hep Raif Efendi'nin yerine koydum. Favori karakterim Maria oldu. Sonunu kitabın belli bir kısmından sonra tahmin ettim ama hep içimden öyle
1000Kitap
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,6bin okunma
4/5
8/10
·384 syf.··
Beğendi
·
2022 15. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 12 Ocak 2022 22:30
Kitabın Türkçeye çevrilmesinden sonra birçok okurun kitap hakkında yorumunu gireceğini düşündügümden kitabın konusuna hiç girmeyeceğim. (Bu benim için biraz zor olucak ama bu kitaplık böyle maalesef) Şimdiiii, yorumuma gelecek olursak kitabımız gayet güzel bir aşk romanıydı. Bu tarz kitaplardan nefret eden birisi olarak ilk defa bir aşk romanını gerçek anlamda beğendim, bu yüzden yazarımızı tebrik ediyorum. Romanın bir profesör ile bir doktora ögrencisi arasında geçmesi bence özgündü - o kadar az aşk romanı okuyorum ki belki de bu o kadar özgün değildir- Ama, ama, ama... Kitap biraz fazla abartılmadı mı? Yalnızca bizim ülkemizden bahsetmiyorum -bizimkiler her şeyi biraz fazla abartıyorlar zaten buna aşinayım- diğer yabancı ülkelerde de bu durum öyle. E-kitap şeklinde okumadan önce goodreads yorumlarını bir okuyayım dedim kitabı öyle bir övmüşler ki anlatamam size. E böyle yorumlari görünce dedim ki "İşte Zeyno, aradığı aşk romanı bu." Gerçekten de buymuş ama emin olun bu kadar beklentiyle başlamasaydım kitabı daha çok beğenirdim. Kitap Türkçeye çevrildi ama eğer ki aranızda İngilizce okumak isteyen varsa şunu söyleyebilirim ki kitaptaki diyaloglar gayet anlaşılır. Yalnızca kitapta birçok biyoloji terimi var bu sizin okumanızı yavaşlatabilir. Ama kitabın İngilizcenize yararı olacağını söyleyebilirim. Keyifli okumalar
1000Kitap
The Love HypothesisAli Hazelwood · Berkley Books · 20214,958 okunma
4.5/5
9/10
·592 syf.··
Beğendi
·
2022 14. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 11 Ocak 2022 16:09
Yılın ilk kitap yorumu!!! Hem de en sevdiğim yazarın kitabına!!! Konusu: Yazarımızın kurduğu evrende -çoğunlukla olaylar Gatlon şehrinde geçiyor- "Dâhi" adını verdiğimiz süper güçlere sahip olan insanlar var. Süper güçlere sahip olmayan insanlar dâhileri hor görüp toplum içinde dışlıyorlar. Dışlanan insanlardan biri olan Alec Artino -Anarşinin Ası- kendisi gibi dahi olan insanlara daha iyi bir yaşam olanağı sağlamak için Anarşistler adını verdiği grubu ile bir tiran misali yönetimi zorla ele geçiriyor. Bu sırada dâhiler ne kadar iyi yaşam koşullarına sahip olmuş olsalar da çok fazla kan dökülüyor ve şehirdeki suç oranları bir hayli artıyor. Bunu gören bir başka dâhi grubu -Muhalifler- bu duruma dur demek için Anarşistler ile savaş yapıyor ve savaştan Anarşistler mağlup olarak ayrılıyor. Bu savaşta Anarşinin Ası ölüyor. Anarşinin Ası ölmeden bir yıl öncesinde, Alec'in erkek kardeşini, onun eşini ve yeğenini Katalaklar adındaki bir çete öldürüyor. Bu kıyımdan sağ çıkan Nova adındaki kızımız -Kâbus- Muhaliflere hayran olarak yetiştirilmiş bir çocuk iken Muhaliflerin ailesini koruyamamasına aşırı derecede öfkeleniyor. Ailesinin ölümü, Nova'ya doğuştan gelen "insanları dokunuşu ile uyutma" gücüne ek olarak "hiçbir şekilde uyumama" gücü kazandırıyor. Sonrasında Nova, amcasının -Anarşinin Ası- yanına yerleşip bir anarşist olarak yetiştiriliyor. Kitap sonrasında 10 yıl sonrasına geçiyor. Bizler hedefi Muhalifleri içten yok edip ailesinin intikamını almak isteyen bir kız görüyoruz. Başrol kızımız bu amacını gerçekleştirmek için Muhalif seçme (evet böyle yarışmaları var bunların) yarışmasına katılıyor ve Muhaliflerden Kaptan Krom ve Korku Bekçisi'nin oğulları olan Adrian'ın takımına giriyor. Bir yandan Muhaliflerin sistemi hakkında bilgi toplayıp onları yok etmek isterken bir
1000Kitap
MuhaliflerMarissa Meyer · Dex Yayınları · 2018526 okunma
3.5/5
7/10
·456 syf.··
Beğendi
·
2021 120. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 31 Aralık 2021 16:32
Yılın son kitap yorumunun bu kitap olacağını asla düşünmezdim çünkü şansa bkm kitapta 9.90 tl olduğunu gördüğüm için kitabı almıştım. (Ah ah şimdi baktım bkm'de bile 30 tl bandında bir etiket fiyatı var) Alırken haliyle konusundan haberim yoktu. Tek bildiğim kitabın fantastik olduğuydu, ayriyetten normalde bir kitabı alırken goodreads veya 1000 kitaptan kitabın yorumunu okuyan ben kitabı bu derece ucuz görünce yorum okumadan sepetime ekledim ve aldım. Bu yüzden ilk defa bir kitabı okurken hiç kimsenin yorumundan etkilenmedim. Neyse çok fazla boş yapmadan önce kitabın konusundan biraz bahsedeyim sonra yorumuma geliriz. Konusu: Tana adındaki kızımızın Amerika'sında -hoş dünyasında demek daha doğru olur- Buzkent adında şehirler var, bu şehirler vampir olanlar veya herhangi bir vampir tarafından ısırılmış insanlardan oluşuyor - vampire dönüşmek isteyen "bella swan" tiplerimizi de var buralarda onları unutmayalım- Bu kentleri devlet koruyor ve buraya giren insanlar nişana sahip olmadıkları sürece buradan çıkamıyorlar. Nişan almak için ise bu buzkentlerden herhangi birisine vampir teslim etmeleri gerekiyor. Vampir olmayı ise yazar virüs yoluyla bulaşan - ah koronadan beri neredeyse okuduğum her kitapta bir virüs konusu var- Soğuk adlı bir hastalık ile tasvir etmiş. Yanlış hatırlamıyorsam herhangi bir vampir tarafından ısırılmış insan 88 gün(?) boyunca hiçbir şekilde insan kanı içmemeli yoksa ölüp vampir olarak tekrar doğuyor. Tana, Lance adındaki arkadaşının partisine gittiğinde eski sevgilisi Aidan ile karşılaşmamak için banyoda duruyor ve içip içip küvete sızıyor. Sonrasında uyandığında ne görsün, etraf kan banyosuna dönmüş. Vampirler partiye baskın düzenlemişler ve kızımız ile eski sevgilisi dışında partide olan herkesi öldürmüşler. Bir de kızımız o evde gizemli, deli,
1000Kitap
Buzkentin En Soğuk KızıHolly Black · Artemis Yayınları · 2015266 okunma