"Zor bir hayat yaşıyor olabilirlerdi, umutlarının tümü gerçekleşmemiş olabilirdi, ama öteki hayvanlardan farklı olduklarının bilincindeydiler. Açlık çekiyorlarsa , zorba insanları doyuralım diye cekmiyorlardı; çok çalışıyorlarsa , hiç değilse kendileri icin çalışıyorlardı.Hicbir hayvan iki ayak üstünde yürümüyordu.Hicbir hayvan, hicbir hayvanın "efendisi" değildi.BÜTÜN HAYVANLAR EŞİTTİ.
"Kendisinin gözünde canlandırdığı gelecekte ; hayvanların açlık ve kırbactan kurtuldukları, herkesin eşit olduğu , herkesin kendi gücüne göre çalıştığı ve Koca Reis' in konuştuğu gece yolunu şaşırmış ördek yavrularına kucak açtığı gibi güçlülerin zayıfları koruduğu bir toplum vardi.Oysa, nedendir bilinmez , kimsenin düşüncesini açıklamaya cesaret edemediği , her yerde azgın, yabanıl köpeklerin hırlayarak kol gezdiği, yoldaşlarının korkunç suçları itiraf ettirildikten sonra paramparça edilişini seyretmek zorunda kaldıkları bir toplum çıkmıştı ortaya."