''Olga'nın ''seviyorum''ları ne demek olabilirdi?Bir göz boyamasından,henüz boş olan bir yüreğin aldatıcı bir fısıltısından başka ne olabilirdi?Bu aşk değil,sadece aşkın bir esintisiydi.''
''Her kadınla erkeğin gizli amacı da bu değil midir? Dostunda değişmez bir huzur,akışı bozulmayan bir ruh bulmak.Aşkın temeli de budur ve bundan uzaklaştık mı ıstırap başlar:Demek benim idealim bütün insanların idealidir.Kadınla erkek arasındaki ilişkilerin en yüksek şekli de bu olsa gerekir.''