''Senin hoşuna giden hayat hangisi?
-Herhalde bundan başka türlüsü.
-Ama bu hayatta sevmediğin şey ne ?Onu söyle.
-Herşey;durmadan öteye beriye koşmalar,küçük ihtiras oyunları,hele de açgözlülükler,rekabetler,dedikodular,birbirine çelme atmalar,birbirine tepeden tırnağa süzmeler.Konuşmalarını dinledikçe insan budalalaşıyor.İlk bakışta zeki adam sanırsın,yüzlerinde ciddilik okunur,ama bütün söyledikleri şu biçim şeyler:''Falanca veya filânca,bilmem ne satın aldı,bilmem neresini kiraladı.'' Başka birisi:''Aa olur şey değil;niçin acaba?'' Ya da:Falanca dün akşam kulüpte müthiş para kaybetti,bir başkası üç yüz bin kazandı.'' İllallah bunlardan.
Bunlar arasında insanlık nerede? İnsanlığın yüceliği,bütünlüğü nerde kaldı? İnsanlık ufak paralar haline gelmiş.