🥀 | 'Bu dünya fânidir, sakın aldanma
Mağrur olup tacutahta dayanma
Yedi iklim benim diye güvenme
Uyan, ey gözlerim, gafletten uyan
Uyan, uykusu çok gözlerim, uyan'
Bir ara, nedense, belki de bir çağrışımdan yola çıkarak, Müslümanların sıla-i rahim etmeleriyle turizm kelimesini yanyana düşündüm ve birinin bütün inceliği yanında öteki çok kaba be nefsanî kaldı.
Büyük bir zata bir başkası gelip olmadık hakaretler yağdırmış.
O ise bunları sükunetle dinlemiş ve sesini çıkarmamış.
Sormuşlar:
-Yahu sende hiç izzet-i nefis yok mu ki, sesini çıkarmadın?
Demiş ki:
-Bizde nefis yok ki izzeti olsun.
Dün İslâm'ın yaşanmasında gösterdiğimiz, Allah'ın emirlerinin uygulanmasında gösterdiğimiz bilinçli ısrarı, imanı, bugün, yine o insanların evladı olarak, bu defa onların harbettiklerini yaşatmak için kullanıyoruz.