birkitapbirilktir

birkitapbirilktir
Etrafın seni sıktığı zaman kitap oku... Sabahattin Ali
TDE ÖĞRT./ EDİTÖR/ SOSYOLOG
@birkitapbirilktir/instagram
182 okur puanı
Eylül 2017 tarihinde katıldı

birkitapbirilktir

, bir kitap okudu
Puan vermedi·80 syf.··
Beğendi
·
2018 54. kitabı
Stefan Zweig
7.3/10 · 91,9bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Puan vermedi·160 syf.··
Beğendi
·
2018 53. kitabı
Merhabalar her yerde adını duyup ama bir türlü okuyamadığım #virginiawoolf, en sonunda okudum. Bu kadar geç kalmak benim açımdan büyük bir eksiklik olmuş. #kendineaitbiroda yazarın edebiyat eleştirisi üzerine yazdığı bir eser. Bu eserde edebiyat dünyasında kadın şair ve roamcıların erkek egemenliğinde nasıl sömürüldüğü anlatılmış. 19.yüzyıl öncesi kadın edebiyatçılara farkşı bir bakış sağlayacak. Çift cinsiyetli beyin içinde hepimizin tanıdığı Shakespeare ve Proust'u görmek mümkün. Bu iki yazarı farklı ele alması ise bu yazarların diğerlerine göre dönemin kadınlarını daha yerinde anlatmasıdır. Mesela Proust'un kadınları anlatmasını "sığ ve kısır" olarak görmekte. Kitabı okurken buram buram feminizm kokusu almış olabilirsiniz. Ama kitabın en can alıcı yeri ise, okunan eserleri döneminin özellikleri içersinde değerlendirmemiz gerektiğini bizlere anlatmakta. Aslında kitabı okurken İngiltere veyahut başka ülkeler ve Türkiye'de dahil olmak üzere kadın edebiyatçıların ne yazık ki edebiyat dünyasından 20. yüzyıla kadar sürgün mü dersiniz yoksa dışlanma mı dersiniz bilemem ama bir gerçek var ki kadınlara b diğer alanlarda olduğu gibi bu alanlarda da erkekler tarafından yer verilmemiştir. Bu kitap kurmaca bir roman olmaktan ziyade felsefik olarak kaleme alınmış bir eleştiri yazısıdır. İnsanın hayatına çok şey katan bir kitap olma özelliğindedir. Bunu da belirtmeden geçmeyeyim yazar konu başlığı olarak kadın ve kurmaca edebiyat üzerinde bir yazı yazdığını kitabın ilk sayfasından itibaren belirtmiştir. Keyifli okumalar dilerim.
Kendine Ait Bir OdaVirginia Woolf · Koridor Yayıncılık · 201748,2bin okunma
Puan vermedi·104 syf.··
Beğendi
·
2018 51. kitabı
Kitap iki öyküden oluşmaktadır. Beni en çok da #biryürağin ölümü çok etkiledi. On üç yaşından beri çalışıp hayatını kazanan altmış beş yaşındaki bir babanın bir eşin yok oluşuna tanıklık ediyorsunuz. Olay akışı o kadar güzelki sizde kendinizi öykünün bir parçası olarak görüyorsunuz. Ama #mürebbiye öyküsünü beğenmedim. Öykü okuyucusunu sanki ısrarla olayın dışında tutmak için yazılmış. Siz ne olduğunu anlamadan yazar konuyu pat diye bitiriyor. Keyifli okumalar...
Bir Yüreğin ÖlümüStefan Zweig · Tutku Yayınevi · 201791,9bin okunma