"Ey ölüm! Sen ne büyük bir ibretsin. İnsan ölüme, hele ki sevdiği birinin ölümüne şahit oldu mu, bu dünyanın gerçek yüzünü daha açık bir şekilde görürmüş. Ne varsa dünyaya dair içinde, onunla arasına mesafeler koyarmış."
"Sevginin niçini olmaz ki efendim... Düşünsem belki mâkul bir sebep bulabilirim. Fakat bu hakiki sebep olmaz. Çünkü biz önce severiz. Sonra sevdiğimiz şeyin güzel taraflarını bulmaya çalışırız. Bu da hodbinliğimizden doğar efendim."