Gorgu Lukas

Gorgu Lukas
@gorgulukas
Profilinizdeki o cicili bicili kitaplari (satir-satir) okudugunuza inanmiyorum. nasil? acik miyim? boyle net mi? 30dan sonra insana yormayan insanlar lazim. hani diyorum, lutfen.. uygun fiyatli kitaplar icin: instagram.com/sersemsahaf
hani 1 Mayis demisken !
Varligini surdurmek icin para kazanmak hic bu kadar zor olmamisti.. ama artik kimileri kaybedilecek zincirler prangalar yerine, kopacak baglantilardan, networking ve marketinglerden, kimileri de kaybedilecek tik'lardan, like'lardan, hatta eksilen abonelerden ve yorumlardan bahsediyordu.. Gorgu Lukas
Reklam
beni sen sapittirdin Horkheimer babaerenler hazretleri !
Bir varlık olarak görülüyordu akıl, her insanda yaşayan bir ruhsal güç olarak. Bu güç, en yüksek hakemdi, hatta daha fazlası: hayatımızı adayacağımız düşüncelerin ve nesnelerin ardındaki yaratıcı güç.
elhukmubillah !
“İki kamp da bir doğruyu dile getirmekte ama onu mutlaklaştırarak çarpıtmaktadır”. Pozitivizm dogmatizm eleştirisini öyle bir noktaya götürmektedir ki, bu eleştirinin dayanağı olan doğruluk ilkesi de iptal edilmektedir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
minterefillah !
Maddi üretim ve toplumsal örgütlenme gittikçe daha karmaşıklaşıp şeyleştikçe, araçlar da bağımsız varlıklar gibi görünmekte ve böylece birer araç olarak görülmeleri de gittikçe zorlaşmaktadır. Üretim araçları ilkel olduğu sürece, toplumsal örgütlenme biçimleri de ilkeldir.
Sayfa 126Kitabı okudu
Subhanallah !
Dünyanın bir amaçlar dünyasından tümüyle bir araçlar dünyasına dönüşmesi, üretim yöntemlerinin tarihsel gelişmesinin bir sonucudur.
Sayfa 124Kitabı okudu
Reklam
beni mor kuyularda otomatsiz biraktin !
Felsefe bireyin temsilcisi ve sözcüsü olarak gelişmişti; felsefenin bunalımı da bireyin bunalımında belli eder kendini.
Sayfa 145Kitabı okudu
ah olaydim olaydim da Frankfurt okulunda cayci olaydim;
Bireyden bir tarihsel varlık olarak söz ederken, kastettiğimiz, sadece insan türünün bir üyesinin uzay-zaman içindeki duyusal varoluşu değil, bunun yanı sıra, bilinçli bir insan olarak kendi bireyselliğinin farkında oluşu ve kendi kimliğini tanıyışıdır.
Sayfa 145Kitabı okudu
erenler dua edin, ben murad ustundeyim !
Felsefe ne bir araçtır, ne de bir reçete. Tek yapabileceği mantıksal ve olgusal zorunlulukların işaret ettiği kadarıyla, ilerleme yolunu önceden sezdirmektir. Bunu yaparken, modern insanın mağrur ve muzaffer ilerleyişinin doğuracağı dehşeti ve direnmeyi de önceden görebilir.
Sayfa 147Kitabı okudu
basamakta durmayin "Kultur-Politik" insana dannnnn diye carpar !
Mühendisin kafası, en gelişmiş biçimiyle endüstriyelizmin zihniyetidir. Hedefi, insanları amacı olmayan bir araçlar toplamına indirgemektir.
Sayfa 146Kitabı okudu
Frankfurt okulu mu ? ben esigine yuzumu surup girerim. Baba sultan ocagi !
Felsefeye inanmak, insanın düşünme yetisinin korku yüzünden körelmesine karşı çıkmak demektir.
Sayfa 169Kitabı okudu
Reklam
ben efendimin karsisinda sapkami cikartirim !
Felsefe, en iyi amaç için bile olsa, propagandaya dönüştürülmemelidir. Reçete dili, tavsiye edilen şeyi değersizleştirmekte, öldürmektedir.
Sayfa 176Kitabı okudu
Steinbeck agam sen bir zalimsin !
Tod, “Kral olmak size biraz zor gelmeyecek mi efendim?” diye sordu. Clotilde acı bir sesle, “Zor gelmeye başladı bile,”dedi. “Her şeyin üzerine çıkmak istiyor.Her türlü insani zayıflığın. Ailesinin de öyle olmasını istiyor. Herkes iyi olsun diyor. Oysa insanlar iyi değildir.
ayarci namikov
Kolay kazanılan paranın bir değeri yoktur, insana kazanmış olmanın zevkini tattırmaz.
abimsin !
Yaşamda öyle kazalar olur ki, iyi atlatmak için biraz deli olmak gerekir.
dayikom
"Birini eleştirmeye kalktığında, herkesin seninle aynı imkânlarla dünyaya gelmemiş olduğunu aklına getir."
ayarci namik
Hepimiz aynı yolun yolcusuyuz. Hiçliğin altüst olmuş gölünde ufak dalgalarız.
Reklam
Nabokov degil cocugum Nanikov !
Temel bir yasa aramak aptalcadır, bulmaksa daha da aptalca. Kötü ruhlu küçük bir insan, insanlığın tüm gidişatının Zodiyak’ın sinsice dönüp duran burçlarıyla ya da boş ve dolu bir mide arasındaki mücadeleyle açıklanabileceğine karar verir;titiz bir bağnaz Clio’ya yazman tutar ve böylece çağlar ve kitlelerle toptan ticarete başlar; o zaman ekonomik nedenlerin yoğun gelişimlerinin orta yerinden umarsızca seslenen, iki zavallı y’siyle bireyy’in vay haline.Neyseki böyle yasalar yoktur: Bir diş ağrısı bir savaşa malolur, hafif bir yağmur bir ihtilali önleyebilir. Her şey akışkan, her şey şansa bağlıdır, Viktorya modası kareli pantalonlu o aksi burjuvanın, uykusuzluk ve migrenin meyvesi Das Kapitalin yazarının çabaları da boşunaydı.
aglama kafka
İki şey bekliyorum sizden: Ya sürecek sessizliğiniz, bu demektir ki: “Üzülme, iyiyim.” ya da yazacaksınız bana.
Sayfa 176Kitabı okudu
öğüt
Ince Mehmed'in eskiya Deli Durdu'ya ogudu: “Memed ‘Bana bak kardaş,’ dedi, ‘İnsanların üstüne çok varmamalı. Öldürmeli, dövmeli, ama üstlerine çok varmamalı. Donsuz, çırılçıplak, köyüne, evine girmesi bir adama ölümden zor gelir. İşte bunu yapmamalı. İnsanlarla oynamamalı. Bir yerleri var, bir ince yerleri, işte oraya değmemeli. Ben Abdi Ağadan biliyorum. Yoksa… Korkmalı insanların bu tarafından. Aşağı görmemeli insanları…’”
Sayfa 159Kitabı okudu
ah aziz efendim !
"sohret; bir insanin basina gelebilecek en buyuk felakettir." Seyh Ahmet Zamani Hazretleri
Palomar
Çılgın ve boğucu bir dünyada yaşayan sinirli bir insan olan Bay Palomar, dış dünya ile ilişkilerini azaltına eğiliminde ve kendini genel sinir zayıflığından korumak için, duyumlarını elinden geldiğince denetim altında tutmaya çalışıyor.