Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

elif

Esnek
"hangi kötülüğe tahammül edeceğimiz hangi iyiliğin peşinde olduğumuza bağlıdır."
Sayfa 57 - ayrıntıKitabı okuyor
Reklam
"Aşk ise her şeyi bir amaç uğruna elden çıkarmak ve karşılığında hiçbir şey, hiçbir ödül istememektir."
Sayfa 91 - fecrKitabı okudu
"İslâm’da insana verilen “her şeyi kendi yerine koyma” (adalet) sorumluluğu tevhîd bağlamında anlaşılmalı ve yerine getirilmelidir."

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
"İnsanın kafası niyetleri doğrultusunda işler."
Sayfa 92 - şuleKitabı okuyor
Reklam
MUSA SİHİRBAZ DEGİL
"Teknik, insanla akıl arasına mesafe koyuyor dedik. Daha doğrusu akla insanın külli varlığından ayrı bir çalışma sahası veriyor; sonra da insan, bu cüz'i alanın mutlak boyunduruğu altına giriyor."
Sayfa 137 - TiyoKitabı okudu
Saray
"Sarayın devasa yapısı iktidarın halktan farklılığı vurgulamak içindir."
Sayfa 43 - KarakumKitabı okudu
Bir Medeniyet Kurmak
"Pişmanlık, insanın kendi tanımında duyduğu rahatsızlıktır. Tövbe insanın bir önceki tanımını reddetmesi, kendisini yeniden tanımlamasıdır."
Sayfa 107 - TiyoKitabı okudu
Efsunlu Dünyalar
"inanç, çoğu zaman getirdiği yoğunluk ve gerilim sa­ yesinde eğitimin yerini tutabilir, yani inancın derinliği, fizik planda yaşanacak birçok tecrübeden daha etkili bir sonuca varabilir."
Sayfa 91 - TiyoKitabı okudu
Toplumun Kökleri
"Olanca açıklığıyla yeni bir cahiliye toplum düzeni içinde ya­şadığımızın delilleri ortaya serilebilmekte. "
Sayfa 57 - TiyoKitabı okudu
Reklam
zalim sultanları tenkit edişi
"Gazali, zalim idareciler hakkındaki görüşlerini sadece eserlerinde açıklamıyor. Fırsat düştükçe sultanların yanında da dile getiriyordu. Onlara hakkı söylüyor, nasihatler ediyordu."
Sayfa 98 - Milli GazeteKitabı okudu
Gazali'nin Akıl ve Nakil Arasındaki Konumu
"Bundan sonra; akıl kadısı konuşuyor; azledilmez ve değiştirilmez hakimdir o. Şer'in şahididir. O da; dünyanın keyf etme yeri değil, geçici bir yer olduğunu, imaret yeri değil, ticaret yeri olduğunu ifade edden bir şahittir. O, dünya ürünü taat olan ticarethanedir. Taat; ilim ve amel olarak iki kısma ayrılır. İlim diğerinden daha üstün ve daha karlı olanıdır. Zira o da bir ameldir. Ancak kalbin ameli en üstün olanıdır. Aklın işletilmesi en üstün şeydir. Zira diyanetin biniti, emanetin taşıyıcısı odur."
Sayfa 53 - Milli GazeteKitabı okudu
"Biz ilmi Allah'tan gayrı şeyler için öğrendik, ancak ilim Allah'tan başka şeyler için olmaktan kaçındı."
Sayfa 17 - Milli GazeteKitabı okudu
"Şuur yoksunu bir toplumu cihada davet etmek kabirlerdeki ölüleri davet etmek gibidir."
Sayfa 12 - Milli GazeteKitabı okudu
Hayat büyüler, büyücüler, fallar, falcılar tarafından istila edilmiş, helal ve haramı birbirinden ayırabilecek ölçüyü kullanma yeteneği insanların elinden alınmıştır. İnsan kendisine zeka ürünüdür diye sunulan birçok herze ile günden güne hamakat sahibi kılınmaktadır. Evet, biz bugün bir ortaçağ yaşıyoruz. Hem öyle bir ortaçağ ki bir öncekinden çok daha aşağı seviyede.
Sayfa 39 - tiyoKitabı okudu
40 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.