Kur'an'da Edebi Tasvir sözleri ve alıntılarını, Kur'an'da Edebi Tasvir kitap alıntılarını, Kur'an'da Edebi Tasvir en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
cümlelerin yanısıra sözcüklerin de kendilerine has gölgeleri vardır; basiretle bakan bir göz ve anlamını araştıran bir his bunları görebilir.
HAYIRLI CUMALAR
"Allah'ı nasıl inkar ediyorsunuz ki, ölüler idiniz sizi diriltti sonra yine öldürüyor, sonra yine diriltiyor, sonra ona döndürüleceksiniz." (Bakara 28)
Yaratılma kıssası sadece bir paragrafın dört bölümünde zuhurundan önce bir ve hayatın bitiminde diğer bir haliyle anlatılmıştır: Hayattan önce ölüm, ardından hayat. Hayatı bitiren ölüm ve sonra vefat sonrası hayat. Hayatın var olabilmesinin ölüm âzâl noktası onu takip eden hayat âmâd (son nokta)dır. Ve onu (hayatı) takip eden ölümde âbâd (ebed)dir... Hepsi lafızlarda zikrediliyor ki sürat tarafını ifade etsin.Ancak zihin geçidi seyre devam ediyor ve şöyle demek istiyor: Tüm bu uzun ömürler yüce kudretin elinde kısadır.ifadeler burada bir şeye ol deyince hemen olan Kadir i Mutlak'ı ve kudretin vuzuhundan daha açık olan sürati tasvir ediyor ki bu sürat bunca âmâdi(uzunca zamanı)bir belirsizlikte toplamıştır. Öyleyse öncesinde ve sonrasında tüm işlerinizin sahibi olan Allah'ı nasıl inkar edersiniz. "sonrada ona döndüreleceksiniz".
Ey! O rabbine itaatkâr olan nefs-i mutmain! Sen dön o rabbine sen rabbinden hoşnud rabbinde sen den hoştud olarak! Dön de gir kullarım içine, gir cennetime!( Fecr/27-30)
Tasvir, Kur'ân uslubunun en değerli aracıdır. Kur'ân, hissî hâdiseleri ve gözle görülen sahneleri hayâlde canlandırılan bir tablo hâlinde ifade ettiği gibi; zihnî ma'nâyi, rûhî hâlleri, insan tiplerini ve beşer tabiatını da hayâlde canlandırılan bir tablo hâlinde ifade eder. Sonra resmettiği bu tabloyu daha da ileri götürerek ona canlı bir hayât veya yeni bir hareket bahşeder. Bu durumda zihnî ma'nâ, bir şekil ve hareket; rûhî hâl, bir resim veya tablo; insan tipleri somut ve canlı, beşer tabiati ise mücessem ve görülür bir hâle gelir. Hadiseleri, sahneleri, kıssaları ve manzaraları da, içinde hayât ve hareket bulunan somut bir varlık durumuna sokar. Bunlara bir de karşılıklı konuşma eklenince, hayal etmek için gerekli bütün unsurlar tamamlanmış olur.