Puan vermedi·112 syf.··
2026 8. kitabı
NAMAZ Psikolojisi 1. ALLAH’ın isteğini ve rızasını düşünerek yapılan bütün davranışlar birer ibadettir. 2. Dinde ibadet olarak belirlenen bazı özel davranışlar vardır ki bunlar, insanın ALLAH’la olan ilişkilerini canlı tutmak için belli aralıklarla tekrarlanırlar, işte namaz, her gün tekrar edilen, belli hareketleri ve dualar içine alan bir ibadettir. 3. Namaz İslam dininde ilk emredilen ibadettir. 4. Namaz aynı zamanda, yaratılanın YARATANA karşı duyduğu saygı, sevgi, minnettarlık ve bağlılığın, şükür duygusunun bir ifadesidir. 5. Namaz önce ki peygamberlere de farz kılığı Kuran-i Kerimin değişik ayetlerinde ifade edilmektedir. ( H.z. İbrahim Kur’ani Kerimde geçen duası ; ‘’Rabbim! Beni ve Soyumu namaz kılanlardan eyle!’’ amin…) Ancak önceki peygamberlerden sonra o din mensuplarının namazı koruyamadıkları. Ondan uzaklaştıkları anlaşılmaktadır. 6. Taha Süresi 132 ayette ALLAH C.C. şöyle buyurmuştur. ‘’ Ailene namazı emret! Sen de sabırla ona devam et… ‘’ buyuruyor. 7. Cehenneme girenlere neden cehennem girdikleri sorulduğunda? Biz namaz kılanlardan değildik! Buradan namazın ne kadar önemli olduğu anlaşılmaktadır. 8. Genelde ibadetler, dini inancın koruyucularıdır. 9. Yetişkinlerin, anne babanın namaz kılmasının, çocukların namaz kılmayı arzu etmeleri, namaz kılmak istemeleri açısından da önemi büyüktür. Çünkü çocuk çevresini tanımaya başladığı anadan itibaren çevresinde ki büyüklerin, özellikle anne babasının söz ve davranışlarını taklit edip örnek almaya başlar. Bu nedenle namaz kılan bir anne babanın çocukları da namaz kılmaya özenir. Namazın Psikolojik Süreçleri 10. ‘’Vay haline şu namaz kılanların! Ki onlar şuurunda değildir namazlarının. Gösteriş yaparlar onlar, Hayra engel olurlar.’’ Ma’un 4-7 ayetler. 11. Namazda neyi okuduğunun bilincinde olunmalıdır. Çünkü
Din
Namaz PsikolojisiHüseyin Peker · Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları · 2020123 okunma
10/10
·220 syf.··
Beğendi
·
2026 19. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 01 Nisan 2026 21:06
Hayat Hanım Hayat Hanım Yaşanmamış değil hiçbir şey.Ama “Ben”, “Ben seninle, sizinle, bu insanlarla, “Ben insan olarak “, “ Bu bedende ilk ve son kez” yaşıyorum. Ve yine ben, bu dünyadan ilk ve son kez geçiyorum. Tüm klişeleri bazen gerçek bu. ~• | Aişe Bozdemir ><30/03/26 #keşfetteyiz #ahmetaltan #bookstagram #réel #hayathanım
1000Kitap
Hayat HanımAhmet Altan · Everest Yayınları · 20212,552 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·80 syf.··
2026 3. kitabı
Bir yufka yürekli - Fyodor Dostoyevski 25.03.26 Eser, aynı evde yaşayan iki arkadaş, Vasya ve Arkadi İvanoviç etrafında gelişen olayları anlatıyor. Vasya, büyük çabalarla kendini geliştirmeye çalışan, hedefleri olan ama bir o kadar da hassas bir memur. Hikâyenin asıl noktası ise Vasya’nın aşık olduktan sonra yaşadığı içsel karmaşa. Vasya, tam mutlu olacakken sorumluluklarını yerine getirememekten korkmaya başlıyor. En küçük aksiliğin bile her şeyi altüst edeceğini düşünüp kendini büyük bir baskının içine sokuyor. Oysa aslında bakıldığında birçok şey çözülebilecek durumda. Ama onun hassas yapısı ve kaygıları, olayları olduğundan çok daha büyütmesine neden oluyor. Dostoyevski burada insanın kendi zihninde kurduğu korkuların ne kadar yıpratıcı olabileceğini gösteriyor. Aynı zamanda iyi kalpli ve hassas olmanın bazen insanı daha kırılgan hale getirdiğini de hissettiriyor. Sonunda bende kalan düşünce şu oldu: “Bazı insanlar mutluluktan bile korkar… çünkü onu kaybetme ihtimali onları mahveder.”
Bir Yufka YürekliFyodor Dostoyevski · Kızıl Panda Yayınevi · 20235,4bin okunma
Puan vermedi·280 syf.··
2026 27. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 20 Mart 2026 07:40
Merhabalar; Öncelikle ' ne yazsa okurum' diyerek başladığım bir Mahir Ünsal Eriş kitabını daha bitirmenin hazzı icerisindeyim her ne kadar sosyal hayat mesgalesiyle biraz uzun sürsede.. Yazar bu kitabında hem guncel konulara hem de güncel adalet yöntemlerine çok hos bir şekilde deyinmiş. Bu yüzden yediden yetmiş yediye okunanilecek bir eser olmuş. Kendisini eserin içerisine koymasi da ayri bir jest olmus kendisine. Mahir Bey yazsın biz okuyalim hep. Bu vesileyle herkese iyi bayramlar dilerim. 20.03.26
Edebiyat
GaipMahir Ünsal Eriş · Doğan Kitap · 2024715 okunma
7/10
·200 syf.··
2026 1. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2026 23:03
Yıllardır beklediğim kitap.Umarım beklediğime değersin:) Sonunda mesken edindiğim kitapçımda buluverdim.Kitapçı Tophanede Lübnan restorantın karşısında.Zannımca sahibi olduğu hanım çok kibar. İnceleme muhakkak eklenecektir.Heyecanımı mazur gör 1K<3.Kitaplarıma geri döndüm.Belki de kendime:) 06.03.26 güncellemesi Kitap kafa açan bir kitap diyebilirim.Tam bir beyin cimnastiği.Platonun devletine azcık giriş yaptım.Ramazanda bu kadar sorgu temelli ve beyin cimnastiği beni ha gavurlaştırdı ha gavurlaştıracak.Genel duygusal durumumdan dolayı bu aralar maneviyata yönelmiş durumdayım.İnançlı insanların ahlaktan ne kadar uzak olduğunu görüyorum bazen .Bu içimdeki şevki epey bir düşürüyor diyebilirim.Demek ki en önemli erdem ahlaklı bir bilinçmiş.Hayatımın en ikilemde kaldığım dönemi sanırım.sözde inançlı beni oshoyla platonla vuruyor.Oshoyla tanıştık sonunda.Aslında doğrudan kendi kalemi değilmiş kitapları. sadece mürekkep ona aitmiş, tabii ki onun fikirleriyle çizilen.Mutluluk kavramıyla insanların kafayı yediğini düşünüyorum.Niye mutsuzluklar taşa toprağa buluta mı ait.Oshocum diyor ki mutluluk senin içinde olandır.Dışarı bağladığın ne varsa sen onun kölesisin.Ben de diyorum ki biz aciz ve muhtaç varlıklar olarak köle olmaya mahkumuz.Yaratıcı zekamız bunu aksettiremez. sadece ben merkezcilikle hayatı döndürseydik mağarada yaşamaya devam ederdik.Muhtemelen en cok ben deyip üremezdik belki de imtihana amipler dahil olurdu kim bilir :)Asıl mesele kalıcı huzur zannımca.Paylaşımcı bir hayat.Yazar meşhur diye hebele gübele fikir onayında bulunmuyorum.Neymiş düşünürmüş.Kişiler saygı konusudur diyor, bir hanımefendi, fikirler değil diyerek incelememi sonlandırıyorum.
İnsan Olma YolculuğuOsho · Butik Yayınları · 2013356 okunma
ah o yemendir, anlatılan senin de hikayendir..
Puan vermedi·200 syf.··
2025 489. kitabı
yemen.. islam inancına göre hazreti ademin oğlu kabil, kardeşi habili günümüzde suriyede yer alan şam şehrinde bulunan kasiyun dağında öldürür.. bu olaydan sonra kasiyun dağı çevresi 'dem-u şakik' olarak anılır bölgede yaşayanlarca.. (dem: kan; lugatim.com/s/DEM , şakik: ana baba bir erkek kardeş; lugatim.com/s/%C5%9EAK%C4%B0K ) dem-u şakik: kardeş kanı.. kardeş kanının aktığı yer.. zamanla bu kelime bölgeye gelenlerce gerek söyleniş gerekse yazılış olarak farklılığa uğrar; demuşk, dımaşk, dimaşk, damascus.. kardeşini öldüren kabil, babası adem tarafından kendisine beddua edilerek buradan kovulur.. kabil, yemene gider, burada nesli çoğalır, kendi yaşamı da hazin/ibretlik şekilde son bulur.. buraya dek yazdıklarımı -varsa- dikkatli okuyanlar dem-u şakikin söyleniş ve yazılışı değişirken bölgenin günümüzdeki adı olan şamın geçmediğinin farkına varmışlardır.. peki şam adı nereden gelmiştir? şuradan; şam, arapça sol, kuzey anlamına gelir.. islamiyet sonrası bölgenin, dünyanın, evrenin merkezi sayılan mekkedeki kabe araplarca bölgedeki yerleri isimlendirme konusunda da bölge insanını etkilemiştir.. mekkedeki kabenin sol tarafında kalan dem-u şakik bölgesine araplar dimaşk eş-şam demişlerdir, soldaki kardeş kanı bölgesi.. zamanla bu isim araplar arasında eş-şam, şam şeklinde kısaltılarak kullanılmıştır, bölgedeki müslüman olmayanlar ise buraya hala damascus demeye devam etmişlerdir.. bölgedeki araplarca mekkedeki kabeyi merkeze alarak bölgedeki yerleri isimlendirme olayından etkilenen bir diğer bölge de günümüzde aden körfezinde yer alan yemen bölgesidir.. yemen de kabenin güneyinde, sağında kaldığı için arapça güney, sağ anlamlarına gelen yemen sözcüğü ile anılan bu bölge zamanla dillerde, yazıda ve haritada bu adla belirtilir, gösterilir, ifade edilir
Türk Tarihi
Ah O Yemen'dirRüştü Paşa · Dorlion Yayınları · 020 okunma