Yaşamak kelimesi ile başlamak istiyorum. Ne kadar yaşıyoruz ve nasıl. Aziz Nesin aksaklıkları o kadar güzel tespit etmiş ve kelimeleri hiç yormadan bize aktarmış ki. Muhakkak okunması gerekenler listesinde. Sayfalarda kayboldum diyebilirim. Yönetimdeki insanların en alttan en üste bizim için orada olduklarını unuttuğu bir dünyayı eleştirmiş. Anadolu'da çok vardır. Devlet dairesinin kapısının önünden geçse tedirgin olan okumamış ama kalbi ruhu tok kesim. Çekinirler utanırlar ve işleyişi bilmezler. Bide eski zamanların insanlarının azarlarına da doymuşlar. Ne zaman yaşıyoruz deriz bilmiyorum. Tek önerim işimizi iyi yapmak. Gittiğimiz her kapıdan sonuç alarak dönebilmek. Sistem üzerine kurulu ise her şey bu sistemin çarklarının oldukları konumun hakkını vererek çalışması gerek. İyi ki okumuşum dediğim listeye ekledim. Önerimdir sevgili kitap dostlarım.