Zulmün, sömürünün, savaşın olduğu yerde tarafsızlık diye bir şey yoktur. Ya ezenden yanasındır ya ezilenden, ortası yoktur.Faşizme yaranmaya çalışarak onunla baş edemesin. Faşizm kimseyle uzlaşma aramaz,sadece biat ister veya yok eder.Bu nedenle faşizme karşı ancak direnerek ayakta kalabilirsin.
Ölüm yaşam kadar eski bir kavramken, yaşam kadar doğal ve kaçınılmazken,yaşamı hep kendimize, ölümü başkalarına yakın görürüz.Nedense ölüm hep dışımızda, bizden uzak ve yabancıdır.
Yeni yakalanmış bir kuşun yüreği, göğsünde nasıl atarsa benimki de öyle atıyordu. Fakat zannederim ki beni bıraksa da artık kaçmaya kuvvet bulamayacaktım.