Günübirlik Hayatlar| Irvın D. Yalom
8/10
·208 syf.·
2026 139. kitabı
Günübirlik Hayatlar kitabı 10 psikoterapi öyküsü ile oluşuyor . Spoiler içerir ! Bu öyküler başlıca : •Hastamız olan Paul; tez danışmanı olan Profesör Claude Muller ile olan yazışmalarını okumasını isteyerek karşısındaki insanın kendisine önem verdiğini duymak istiyor . •Hastamız olan Charles; arkadaşının intihar etmesi üzerine hayatını sorguluyor ve hiçbir şeyin gerçek olmadığına, kendi gerçekliğimizi kendimizin yarattığını düşünüyor ve tüm konuşmalarının sonunda bu gerçeklik algısı değişiyor . •Hastamız olan Natasha; eski sevgilisi olan Sergey’i bir müzede tekrardan hatırlayarak terapistimizin yanına geliyor . Gerçek hayatın tam o anda içerisinde yaşadığını fark ediyor. •Hastamız olan Alvin Cross; kardeşi Jason’un abisini arayıp akciğer kanseri olduğunu ve röntgenlerime bakabilir misin diye sorması üzerine ,kardeşinin son evrede ve yapılabilecek bir şey olmadığını fark etmesiyle kendi mesleğini artık yapmak istememesini anlatıyor . •Hastamız olan Rick Evans; eşinin ölümü üzerine huzurevine yerleşerek hayatının spontane bir hale gelmesinden yakınıyor , aslında yakınmasının temel nedeni eşini kaybettiği için kendisinin de ölüm gerçekliği ile yüz yüze kalması. •Hastamız olan Hemşire Justine Casey; eşinden ayrılması, oğlunun uyuşturucu bağımlısı olması üzerine terapistimizin yanına geliyor . Kendisinin kötü bir anne ve kötü bir hemşire olduğunu düşünüyor fakat tüm konuşmalardan sonra kendisinin iyi yanlarıyla tanışarak bu algısını değiştiriyor. •Hastamız olan Sally; yazar olmak istiyor , 18 yaşında yazdığı öykü ile ödül bile alıyor fakat hiçbir zaman kendisinden tatmin olmayarak yazdığı şeylerin hiçbirini paylaşmıyor . 42 yıl boyunca yazıyor ve tüm yazdıklarını saklıyor. Yazma dürtüsünü kaybettiği zaman terapistimizin yanına geliyor ve tüm konuşmaların sonunda yazar
İnceleme
Günübirlik HayatlarIrvin D. Yalom · Pegasus Yayınları · 201616,3bin okunma
BEYAZ LEKE MAHKUMİYET İNCELEME ELEŞTİRİ (SAYILIR)
Puan vermedi·764 syf.·
2026 22. kitabı
Kitap hakkında yazılan neredeyse tüm incelemeleri okuyup o şekilde bir inceleme yazdığımı belirtmek isterim... Wattpadd kitabı olması sebebiyle eleştiri alması çok doğal, zira ben de bu yönünü; cinsellik, şiddet vb. Unsurlar ile sığlaştırılmasını eleştiriyorum. Ayrıca bu kitaptan edebi derinlik beklemek başlı başına bir hata olacağını biliyorum. Çünkü kitap zaten distopik bir anlatımla (az çok sosyal medya kullanıyorsanız anlarsınız) Aslı Arslan 'ın genç okurları ile kurduğu bağı temsil eden bir kitap. Bu kitap bana henüz ortaokuldayken arkadaşlarımın önerileri üzere okumalıyım gerekliliği vermişti. Wattpadd okumadığımdan daha sonra okumayı, yaşımın gerekliliği olarak gördüm. Kitapta flörtleşmeler, temaslar, karşılıklı bir erkekle henüz ilişkiniz dahi yokken alkol içme hayalleri kurmalar vs. Oldukça normal lanse edilmiş. Ben müslüman ve hassasiyeti olan bir insan olduğum için en büyük eleştirim bu oldu. Zira yaş ortalaması belki 10-18 olan bir kitleye bunları sunmak, üstüne üstük cinsel içerik vs. Yayımlamak bence pek doğru değil... dürüst olacağım hiç mi okumadım böyle şeyler, elbette okudum ancak irademe hakim olup bu sahneleri atlayarak okudum. Eleştireceğim ilk nokta bu. İkincisi ise güzel bir eleştiri; mesela Marco T. , Javier G gibi karakterler var ve bunların kişilik özellikleri hikayeye az da olsa muziplik katıyor. Üçüncü ve son eleştirim ise, işkence sahnelerinin biraz ballandıra ballandıra anlatılması. Zira 16 yaşında olmama rağmen beni bile etkileyen sahneler oldu. (Sizi etkilemeyebilir) Bütün bunlar gözönünde tutulduğunda sonuö şu oluyor; biz gençler gördüklerimize alışıyor, okuduklarımızı hayal ediyor ve dinledikçe pekiştirerek onları geleceğimiz haline getirmeye çalışıyoruz. Ve özetle anlatacak olursak kanaatime göre 16-20 yaş okuyabilir yaş sınırı
Beyaz LekeAslı Arslan · İndigo Kitap · 20246,2bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Mecburi Vazgeçişler: Yeni Başlangıçların İlk Domino Taşı
9/10
·400 syf.··
2026 25. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Haziran 2026 04:52
Mecburi vazgeçişler insanın hayatını kötüye mi sürükler yoksa yeni bir başlangıcın kapısını mı açar? Lucy Maud Montgomery'nin Yeşilin Kızı Anne-2 isimli kitabını okurken aklımda ilk beliren soru bu oldu çünkü olaylar en son Matthew Cuthbert'in vefatı ve Marilla Cuthbert'in göz rahatsızlığının ilerlemesi üzerine Anne'in çok istediği üniversiteye gitmekten vazgeçmesiyle başlamakta. Eser; Anne'in hayatındaki 16-18 yaş dönemini odağına almakta. Kitabı yaklaşık 10-15 gün önce okuyup bitirdim o yüzden bu incelememde bazı noktaları atlamış olabilirim. Eksiğim olursa affola, bunları belirtmeniz benim için eşsiz bir katkı olur. Bununla birlikte eserdeki bazı olaylara değineceğim için bu inceleme yazısı spoiler içermektedir. Olay kurgusu çok güzeldi. Herhangi bir mantık hatası gibi bir şeye rastlamadım yani olaylar doğal bir akış içerisinde verilmiş. Bununla beraber olaylar okuru doyurucu bir biçimde sunulmuştu; ne çok gereksiz uzun ne de çok üstünkörüydü. Romanı okurken birçok duyguyu, düşünceyi hissedip deneyimledim. Yani anlatılanların okur olarak bana ulaşması ve bunun sonucu anlatının bende karşılık bulması çok güzeldi. Hissettiğim, deneyimlediğim temalara kitaptan örnekler verecek olursam: 1) Marilla ve Anne'nin Davy ve Dora Keith'i açıkta bırakmayıp yanına alması kısmında merhamet gibi temiz bir hissi deneyimledim. 2) Anne'nin Avonlea okulunda öğretmen olması ve işini hakkını vererek, severek yapması; bana görev bilincinin önemini bir kez daha hatırlattı. 3) Anne ve arkadaşlarının Avonlea için bir geliştirme derneği kurması, dayanışma ve yardımlaşma temasını vurguladı. 4) Bayan Lavender'in eski aşkı ile yıllar sonra evlenmesi ise eserde en sevindiğim ve mutlu olduğum kısımlardan birisiydi. Bence serinin ilk kitabındaki gibi baskın bir vurucu kısım yok çünkü
1000Kitap
Yeşilin Kızı Anne 2L. M. Montgomery · Ephesus Yayınları · 20207,9bin okunma
Nostalji sorunsalı:)
4/10
·348 syf.··
2026 2. kitabı
·
78 günde okudu
·
Okunma: 22 Haziran 2026 23:55
Üniversite yıllarında filmini izlediğim ve Jim Carry’nim oyunculuğunu çok beğendiğim için bir sahafta görerek ikinci el aldığım bir kitaptı. Ne kadar bir kitabın önce filmini izlemeyi sevmesem de bu kitapta öyle oldu. Sahafta ilk 10 kitabını bulmuştum dolayısıyla bundan 18 sene önce ancak ilk 10 kitabı okumuştum. 11. 12. ve 13. kitapları o zamanlar yoktu dolayısıyla okuyamamıştık. Yeni baskılar çıktığı için heyecanla üç kitabı da aldım okumaya başladım. Ama maalesef ya aradan geçen zamanda ben hevesimi kaybetmişim ya da biraz yaş ilerledi ondan dolayı okumakta bayağı zorlandım hadi artık bitsin diye bekledim. Aslına bakarsak tabii yaşımıza uygun bir kitap değil ama hikayeyi sevdiğim için bitirene kadar son iki kitabı da okuyacağım.
Talihsiz Serüvenler Dizisi 11 - Mantar MahşeriLemony Snicket · X-Libris Yayınevi · 2025290 okunma
3/10
·432 syf.··
2026 25. kitabı
Bu kadar zorlama olabilirdi bir kitap! Konusu zaten tam bir klişe! Lütfen 1 haftamı geri alabilir miyim ? "Milletvekili olan kocası Liam öldürüldükten sonra tek şüpheli olan karısı Heather cinayetle suçlanır... En başından beri kocamı ben öldürmedim desede 18 yıl hapse mahkum olur ve 10 yıl sonra şartlı tahliye ile serbest kalır... Ve şimdi ki amacı kendisinin katil olmadığını ona komplo kurulduğunu kanıtlamaya çalışmaktır... Peki ya kendi suçsuzluğunu kanıtlamaya çalışılırken kaç kişinin daha canı yanacak veya ölecek? " Böyle özetleyince çok heyecanlı değil mi? Asla öyle değil ama kurgu bi yerde hızını aldı akacak diyorum pat duruyo baş karakter Heather sürekli kurban modunda mıy mıy.... Yani demem o ki kitap sadece şişirilmiş bir pazarlama çalışması....
1000Kitap
AnneT. M. Logan · The Kitap · 2025253 okunma
10/10
·336 syf.··
2026 72. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 20 Haziran 2026 23:09
Sonunda 10 puan verdiğim bir kitap, gerçekten özlemişim bu kadar hypelanmayı. İlk başta klasik +18 sahneler falan filan boş bi kitap olur diye düşündüm. Ama öyle bir sonu var ki... ÖYLE BİR SONU VAR Kİİİİİ O ilk rüya sahnesinde yalan yok Adrian'a aşırı sinirlenmiştim ve kitaptan soğumuştum. Benim kaldırabileceğim, okuyarak destekleyebileceğim bir sahne değildi ama çok şükür ki rüyaymış. Gerçi Adrian'a Yan'a olan tavrından dolayı hala sinirliyim. Ama olsun. Bu arada Yan gerçekten çok tatlı biri bence umarım hain çıkmaz ya da ölmez genelde sevdiğim yan karakterler ya kötü çıkıyo ya ölüyor
Yalanın YeminiRina Kent · Ren Kitap · 20231,573 okunma