Yeşim

Özgürlük yalnız kalabilme imkanıdır. İnsanlardan uzaklaşabiliyorsan özgürsün;onları para, arkadaşlık, aşk,şöhret için aramak zorunda değilsen özgürsün, bunların hiçbiri sessizlik ve yalnızlık içinde gelişmez.Yalnız yaşayamıyorsan ,doğuştan kölesin demektir.Aklın ve ruhun tüm görkemine sahip olabilirsin, bu durumda asil bir köle ya da akıllı bir hizmetkar olursun; ama özgür değilsindir. Ve bunu kendine ait bir trajedi olarak kabul edemezsin çünkü doğumun yalnızca Kadere ait bir trajedidir.
Sayfa 262·Kitabı okudu
Reklam
Yaşadığımız yerde yaşanan her şey içimizde yaşanır. Gördüğümüzde biten her şey bizde de biter. Var olduklarında gördüğümüz her şey, gittiklerinde bizden alınmış olurlar.
Sayfa 260·Kitabı okudu
Yaşama arzusu iyileştirir ve devam etmemizi sağlar.Ölüler gömülür. Kayıplarımız unutulur.
Sayfa 260·Kitabı okudu
...çoğu insan mutludur ve sebepsiz yere hayattan zevk alır. İnsanoğlu genellikle çok ağlamaz ve şikayet etmek onun edebiyatıdır. Karamsarlığın demokratik bir söylem olarak geçerliliği yoktur.
Sayfa 259·Kitabı okudu
Oscar Wilde,"Çoğu insan aslında başka insanlardır" demiş ve haklıymış. Bazıları hayatlarını istemedikleri bir şeyin peşinde harcarlar; diğerleri,kendileri için faydasız olan bir şeylerin peşinden koşarlar;kimileri de kendilerini kaybederler...
Sayfa 259·Kitabı okudu
Reklam