Elif

Puan vermedi·480 syf.··
2024 11. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 28 Şubat 2024 23:42
Bu kitabı ilk elime alışım değil. henüz lise sıralarında doğru bildiklerimi daha sert bir üslupla savunan bir öğrenciyken okumuştum. aslında okumaya çalışmıştım. kitabın ortalarına doğru büyük bir tepki ile yarım bırakmıştım. Eserin dili keskin kullanıldığını ve kendi toplumuna yabancı oluduğunu düşünüyorum. Evet yazar farklı bir bakış açısı eşliğinde btoplumu anlatıyor. Bunu yaparken karşılaştırdığı veya değerlendirdiği diğer taraflardan kendisine zıt gelen kesimi tabiri caizse genel geçer algıda çürük diye tabir edilem yerlerinden tutuyor. Bir tarafı aşırı bilgili donanımlı ve çağdaş gösterirken diğer tarafı bağnaz ve cahil göstermeye çalışıyor. Bir de bunu anlayamıyorum neden bize ait olan bazı değerleri bu kadar değiştirme içerisindeyiz ? Kendimizi kabul ettirebilmek için neden bazı değerlerimizi farklı göstermek istiyoruz ? Misal neden Fatih Sultan Mehmet’i belli bir kesime sevimli göstermek için tabiri caizse sanki dini bakış açısı öylesine toplumun dayattığı bir şeymiş gibi lanse edilmek isteniyor ? Neden her zaman yanlış üzerinden din vurulmaya çalışılıyor ? Aynı bakış açısıyla bakmayabiliriz , evet farklı konularda farklı düşünüyor olabiliriz lâkin bir yazar olarak bir toplumu eleştirmeyi göze aldıysak o toplumun içine girmemiz gerektiğini düşünüyorum . Nasıl ki toplumun negatif olduğunu düşündüğümüz yanlarını anlatırken yüksek sesle konuşuyorsak aynı şekilde objektif olarak olumlu yanlarını da ön plana çıkarıp dillendirebilmeliyiz . Bunu dillendirdikten sonra tercihi okuyuca bırakmalı , okuyucu kendi süzgecinden geçirip karar vermeli . Edebiyat bunun için aracı olabilmeli . Uzun lafın kısası diğer kitaplar ve yazarlarla kıyasladığımda toplumdan uzak bir bakış açısıyla yazıldığını , ve her iyinin içindeki kötüyü de kötünün içindeki iyi de kendi
Konstantiniyye OteliZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 202022,3bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Puan vermedi·558 syf.··
2022 49. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 20 Aralık 2022 02:13
Ahmet Ümit'in kitaplarını büyük bir ilgi ile okuduğum dönemde başladım kitaba. Lakin okumakta epeyce zorlandım. Kitaptaki karakterler bakış açısı gerçekçi bir dille yazılmıştı. Konuyu bazen gereksiz uzatılmış ve edebi yönden biraz daha durağan gibi hissettim. Uzun süre elimde kalmasının da verdiği etki ile pek sevemedim açıkçası.
Edebiyat
Elveda Güzel VatanımAhmet Ümit · Everest Yayınları · 201514bin okunma
Puan vermedi·528 syf.··
2022 43. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 10 Kasım 2022 02:36
Okumaya başladığımda klasik bir polisiye romanı gibi gelmişti. Fakat sayfalarda ilerledikçe , Müştak ile beraber gezdim İstanbul sokalarında. Nüzhet... Gençliğin verdiği heyecanla belkide yıllardır cevabını aradığımız sevgi mi , aşk mı ? İkilemi içerisinde kaybolmuş bir kadın. Müştak: yaşamaktan korkup , yaşayamadıkları ile hayaletler arasında kaybolan bir adam. Kitap alışılmışın dışında başlıyor. Katil ile ilk sayfalarda karşılaştığınızı düşünüyorsunuz. Bu kitap sayesinde 1453 yıllarına gidebilir, Fatih Sultan Mehmet'i hissedebilirsiniz. Sanırım tarih hakkında ki bilgilerimi sorgulama ihtiyacı hissettim. Birde Komiser Nevzat ile karşılaşmak kelimenin tam anlamıyla mükemmeldi. Ya kitabın sonunda bütün yaşanmamışlıkların acı ile yazılan o mektup . Kalemine Sağlık Ahmet Ümit
Sultanı ÖldürmekAhmet Ümit · Everest Yayınları · 201924,7bin okunma